Volvo 960-95

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja vol » 08:29 Keskiviikko 23 10 2013

Onko tietoa,miten tuommoisesta komposiittijousiperähässäkästä saisi tarkastettua peräöljyn?
vol
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 07:30 Keskiviikko 23 10 2013

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja Älverö » 09:40 Keskiviikko 23 10 2013

Tuota ensiksi kanntaa se perämurikkaa pestä ihan puhtaaksi vaikkaa sillä painepesurillaa.Sen jälkeen katso ne täyttö ja tyhjennysroppu ja siinä se on hyvät oljyt vaihtuu perään samallaa kertaa kun niitäkin kannattaa vaihtaa

Tuota katso omistajan käsikirja mitä öljyä sinnee kuuluu laittaa kun en tiedä onko teidän autossa se tasauspyöränlukko
http://s735.photobucket.com/user/Hembal ... 1297611947

http://www.volvolandia.com/areena/index ... 3#msg20193
Älverö
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 249
Liittynyt: 14:29 Sunnuntai 08 03 2009

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja vol » 17:15 Keskiviikko 23 10 2013

Ok.
Pesu on varmaan jees.
Eiköhän siinä ole liikkeellelähtölukko..Otettava numero tarrasta,joka on alumiinisessa poikittaispalkissa.
Tarvinnee LS-öljyä.
Tässähän ei ole jäykkä taka-akseli.Niissä on öljyproput hyvin näkösällä.
Hyvä kun sitä murikkaa näkee.Kardaani kyl näyttää missäpäin on:)
vol
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 07:30 Keskiviikko 23 10 2013

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja Älverö » 10:56 Torstai 24 10 2013

Ilmoittele sitten kun öljyt vaihdettu ja katso se tyhjennysroppu siinä on mangeetti niin onko sitä rautaa siinä jos ei ole niin perä on hyvässä kunnossa.Moro
Älverö
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 249
Liittynyt: 14:29 Sunnuntai 08 03 2009

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja vol » 20:46 Perjantai 01 11 2013

Perän täyttöproppu osoittaa moottoriin päin.
Vielä kun keksii miten sen saa irti ja takaisin kiinni..
On ahdasta.
Ilmoittelen..
vol
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 07:30 Keskiviikko 23 10 2013

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja Älverö » 15:14 Lauantai 02 11 2013

Se on näytön paikka ,ilmoittele ja muista se työturvallisuus.
Linkki noista jutuista.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Driveli ... arAxleLube
Käännös
Erillistakajousitus / poikittainen Kevät 960 Taka-akseli. [David Aidnik] Pääsy on kova, koska jousitus komponentit ja polttoainesäiliö. Tarvitset integroitu lyhyt 3/8 ajomatkan universal/13mm 6 kohta liitäntään (ei universaali ja pistorasia), sekä nestettä linko pumppu ja kaksi Quarts asianmukaista öljyä (mieluiten synteettistä 75W-90). Tunkilla auton takaosaan ja etsi täyttötulppa edessä kuljettajan puolella, mikä on noin jopa korkeus hammaspyörä ja 3 tuumaa taakse vaan eteenpäin (ei takana kokoonpano). Käyttämällä liitäntään loppuun ~ 6 tuuman 3/8 laajennus, saa täyden sitoutumista kuusiokantaa ja irrota täyttötulppa. Se on tiukka. Aseta kapea öljy letku (1 / 4-5 / 16 tuumaa OD) ja liikkumavaraa sen alas ero. Liitä tämä voiteluöljyn pumppu ja irrota öljyn (noin 1,5 qt). Pumppu tuoretta öljyä spec 1.7 qt. Öljyn pinnan tulee olla hieman alle tason täyttötulppa, jossa voit määritellä valkoinen muovi zip tie taivutettu 90 ° kulmassa viimeisen 3/4 tuumaa. Poke tämä täyttö reikään mitata öljymäärä. Älä täytä liikaa. Asenna täyttötulppa. Yhteys on niin kova, että se ei ole mahdollista saada täyttötulpasta alkoi kierteet käsin. Käytä jäänne pala letkuun ~ 4 tuumaa pitkä jumissa lopussa 3/8 laajennus kääntää taaksepäin niin letkuun sopii tiukasti sitä, sitten harjoittaa toiseen päähän letku 13mm mutteri saada tulppa kierteet paikallaan aukossa. Et voi käyttää universaali pistorasia koska tulpan kanssa löysätä kierrereiän> 3/8 tuuman, sinulla ei ole vapaaseen liitäntään. Kiristä hyvin.
Älverö
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 249
Liittynyt: 14:29 Sunnuntai 08 03 2009

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja seppo1 » 18:04 Lauantai 02 11 2013

Älverö kirjoitti:Se on näytön paikka ,ilmoittele ja muista se työturvallisuus.
Linkki noista jutuista.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Driveli ... arAxleLube
Käännös
Erillistakajousitus / poikittainen Kevät 960 Taka-akseli. [David Aidnik] Pääsy on kova, koska jousitus komponentit ja polttoainesäiliö. Tarvitset integroitu lyhyt 3/8 ajomatkan universal/13mm 6 kohta liitäntään (ei universaali ja pistorasia), sekä nestettä linko pumppu ja kaksi Quarts asianmukaista öljyä (mieluiten synteettistä 75W-90). Tunkilla auton takaosaan ja etsi täyttötulppa edessä kuljettajan puolella, mikä on noin jopa korkeus hammaspyörä ja 3 tuumaa taakse vaan eteenpäin (ei takana kokoonpano). Käyttämällä liitäntään loppuun ~ 6 tuuman 3/8 laajennus, saa täyden sitoutumista kuusiokantaa ja irrota täyttötulppa. Se on tiukka. Aseta kapea öljy letku (1 / 4-5 / 16 tuumaa OD) ja liikkumavaraa sen alas ero. Liitä tämä voiteluöljyn pumppu ja irrota öljyn (noin 1,5 qt). Pumppu tuoretta öljyä spec 1.7 qt. Öljyn pinnan tulee olla hieman alle tason täyttötulppa, jossa voit määritellä valkoinen muovi zip tie taivutettu 90 ° kulmassa viimeisen 3/4 tuumaa. Poke tämä täyttö reikään mitata öljymäärä. Älä täytä liikaa. Asenna täyttötulppa. Yhteys on niin kova, että se ei ole mahdollista saada täyttötulpasta alkoi kierteet käsin. Käytä jäänne pala letkuun ~ 4 tuumaa pitkä jumissa lopussa 3/8 laajennus kääntää taaksepäin niin letkuun sopii tiukasti sitä, sitten harjoittaa toiseen päähän letku 13mm mutteri saada tulppa kierteet paikallaan aukossa. Et voi käyttää universaali pistorasia koska tulpan kanssa löysätä kierrereiän> 3/8 tuuman, sinulla ei ole vapaaseen liitäntään. Kiristä hyvin.


No tässä se tuli selvitettyä harvinaisen hyvin. Ei jätä paljon tulkinnan varaa.
Jollet pysty kykenemään, ei kannata ruveta alkamaan.
seppo1
AutoGuru
 
Viestit: 753
Liittynyt: 10:40 Perjantai 07 06 2002

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 09:51 Maanantai 04 11 2013

Juu, vielä kun saisi suomennoksen tuosta käännöksestä... 8O :roll: :D
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja vol » 12:39 Maanantai 04 11 2013

No..ei se nyt niin tarkkaa ole.Mitä sitä :)
En ole vielä ehtinyt uudestaan tutkia tilannetta,mutta näyttää,et jotain purettava tieltä?
Propun sijainti selvisi sinisellä tiskilllä.
Tyhjennys voi olla alin kopan pultti;ei niitä edes näe.
Kuten sanottu,tutkitaan.Vaan nosturille päästävä.
Kiitos tähän astisista vastauksista.
vol
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 07:30 Keskiviikko 23 10 2013

Re: Volvo 960-95

ViestiKirjoittaja vol » 16:34 Torstai 30 01 2014

Nyt vihdoin peräöljy on tarkastettu.
Olisi tarvinnut muita työkaluja,mitä löytyi.Mutta auki sai,kovan lyönnillä 13mm,syvälle ulottuvalla lenkillä täyttöpropun ja pienimmillä hylsy-räikkä-varsi kierrettyä pois,en alkanut tyhjentämään perää öljyistä/etsimään tyhjennysroppua,vaan lisäsin.Meni 1.5-2 desiä pullo-letku tavalla puristamalla.Ei helppo.
Tietää nyt öljytilanteen murikassa.Auto oli katottu passin kanssa vaateriin.
Vaan eipä mennyt täyttötulppa takaisin jengoille samalla työkalulla.Varmasti meni 2 tuntia lattian ja auton välissä taistellen.
Purkaa piti lujassa olevia isoja pultteja holkkeineen tieltä.
Sitten normihylsy ja pitkät jatkovarret tais vahingossa satuttaa propun kierteilleen.
Vielä kiitokset kaikille vastanneille.
vol
Harrastaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 07:30 Keskiviikko 23 10 2013


Paluu Volvo

cron