Ongelmia 850 t5/95v lambdan kanssa?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Ongelmia 850 t5/95v lambdan kanssa?

ViestiKirjoittaja konsta » 15:57 Sunnuntai 04 08 2013

3kk sitten syttyi lambda valo yllättäen palamaan, se kuitenkin sammuili ja pysyi pitkään poissa.
Kunnes taas alkoi palamaan. Kun rupesin tutkimaan ongelmaa ennen suhteelista rahan tuhlausta, huomasin että vika voi olla aivan missä vain. 850ssäni ei ole kuin yksi lambda edessä, päätin vaihtaa sen uuteen. Uuden ostin motonetistä 90e, kun taas volvolla oliisi ollut vastaavalainen 225e! Asentaessa ei ollut muuta ongelmaa, kun se vanhaliitospala joka oli murentua käsiini avatessani sen irti vanhasta liitoksesta. Sain kuitenkin sen irti, mutta vastakappale ei tosin jäännyt aivan entiseksi. Sain kuitenkin sen uuden liitoksen kiinni tähän vanhaan, niin ettei se tosin irtoisi itsestään. Tämän projektin aijaksi otin (- )navan akusta irti.
Kun taas laitoin kaikki kiinni ja käynistin, niin mitään ei tapahtunut eikä valo sammunut? Tätä prjoektia ennen oli vuotanut pakoputki keskeltä ,koska etu ja takimmaisen putkien liitoskohdasta oli vanha kiristin tippunut pois, mutta laitoin uuden niin ettei pakoputki ainakaan vuoda.
Joten kysyn mitä oliisi vielä tehtävissä, ja tätyykö se valo vielä kuitata pois jollain mittarilla? Koska tästä olen kuullut niin monia eri versioita, toiset kertoo että sen pitäisi vaihdon jälkeen sammua. Toiset taas väittää että ne kuitataan esim korjaamolla omd vehkellä pois. Mikä neuvoksi tähän, ja mihin etenen tästä??
konsta
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 14:06 Sunnuntai 04 08 2013

Re: Ongelmia 850 t5/95v lambdan kanssa?

ViestiKirjoittaja magal » 10:21 Lauantai 17 08 2013

jaa mulla oli ilmamassamittari hajalla mikä vaikutti tohon ongelmaa vaihto uuteen bossiin ni valo katos....ny on ongelmana se et katalysaattori hajoaa 2 vuoden välein eli päästöjen kaa on aina sanomista.vaikka mitkää valot tai diaknoosi yksikkö ei vikaa näyttäkkää.auto käy ja kukkuu kaikesta huolimatta..varmaa johtuu et on imuilmavuoto jossain tai jokupaikkatukkeessa tai turbo hajoomassa mene ja tiedä.
magal
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 17:05 Torstai 27 06 2013

Re: Ongelmia 850 t5/95v lambdan kanssa?

ViestiKirjoittaja Älverö » 12:47 Lauantai 31 08 2013

Muista ottaa ne vikaoodit autosta se kertoo aika paljon.
Ja lue tuo juttu.

viewtopic.php?f=43&t=11235
Älverö
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 249
Liittynyt: 14:29 Sunnuntai 08 03 2009


Paluu Volvo