V70n ikkunannostimet

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

V70n ikkunannostimet

ViestiKirjoittaja FinLuxV70 » 07:39 Keskiviikko 09 07 2003

Ongelma: Autossani V70 -99 pelkääjän oven ja takaovien sähköiset ikkunannostimet (=ovissa olevat kytkimet) ovat lopettamassa yhteistyötä (=ikkunat saa laskettua alas mutta eivät enään nouse ylös). Onneksi kuskin etuoven namikat toimivat vielä normaalsti. Kerran olen jo vaihdattanut noita kytkimiä ja silloin osa + vaihtotyö oli melko arvokas.

Onko kenelläkään kokemusta saako noita kytkimiä muualta kuin Biliasta (=edullisemmin) ja onnistuuko niiden vaihtaminen helposti itse? Naapuri kertoi, että rikkinäisten kytkimien korjaaminenkin saattaisi onnistua.

Tiedosta etukäteen kiittäen.
FinLuxV70
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:09 Keskiviikko 09 07 2003

Itse olen useampaan kertaan avannut nostinten kytkimiä ja putsannut niistä pois pölyä, joka palaa kiinni kontaktikärkiin. Jos kyseessä on jo toinen kerta haiskahtaa siltä että kytkimet on toteutettu liian heppoisin kärjin tai liian lialle avoimesti :!: V70sestä en sano varmaksi saako kytkimet purettua tai voiko ne korvata halvoilla yleiskytkimillä... Se että lasit toimii kuskin ovesta poissulkee sen toisen yleisen vian eli vialliset johdot läpivienneissä :wink: Toisaalta kun vaihtoehtona on uudet kytkimet kannattaa purkua ja putsausta kokeilla: rauhassa kytkin keittiön pöydälle ja varovaisesti pienellä meisselillä auki. Varo lenteleviä jousia ja pistä muistiin mikä kuuluu minnekin. Kytkimet pruukaa olla kasattu pienien muovikiellekkeitten avulla, ne napsahtaa sitten helposti poikki liialla vääntelyllä :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:52 Keskiviikko 09 07 2003

ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA rasvaa kytkimiä millään rasvalla. Kontaktipintoja voi puhdistaa VAIN kontaktipinnoille tehdyllä aineella, eikä millään CRC:llä tai vastaavalla (muuten tulee käynti Biliassa uusien kytkimien merkeissä).

Kytkimien sisällä on vähän vaseliinia kääntönokan alla ja vain siihen voi laittaa tilalle vaseliinia.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru

ViestiKirjoittaja Flyer » 14:49 Sunnuntai 31 10 2004

Kytkimen rasvaus on vähän kaksipiippuinen juttu. Voideltu kontaktipinta ei hapetu, mutta vastaavasti kaikki leijuva lika ja sonta tarttuu kahta kauheammin kiinni.
Jos kytkimen pystyy purkamaan ja kokoamaan niin kontaktikärkien puhdistus yleensä auttaa. Joskus olen puhdistanut sellaisia avonaisia kytkimia missä on saanut puhtaan paperiliuskan pujotettua kärkien väliin. Sitten vain napsautetaan kärjet kiinni ja vedetään varovasti paperia pois. Sonta ja hapettumat tarttuvat paperiin ja kytkin alkaa pelaamaan :D
Flyer
Ahkera harrastaja

Paluu Volvo