Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

ViestiKirjoittaja vilokas » 18:01 Keskiviikko 11 05 2011

Vaihdoin Ventooni (-95 1.9td) Motonetistä ostamani TRW- takaiskarit ja samalla vaihdoin myös iskarin suojakumit pohjaanlyöntikumeilla.. Nyt kävi kuitenkin niin että auton peräpää jää makaamaan noiden pohjaanlyöntikumien varaan, eli iskarille ei periaatteessa nyt jää työtilaa ensinkään. Olikohan nuo kumit varmasti oikeanlaiset kun pitkiltähän ne nyt vaikuttavat ja ovat kyllä erilaisetkin kuin alkuperäiset. Tohtiskohan noista leikata palan pois? Ja minkä verran?

Kyseessä siis nämä osat:

85-3031 TRW-Takaiskari Golf2/3Hinta34.50 €
17-3937 Takaiskarin suojakumiPARI VWHinta19.90 €
vilokas
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 17:17 Perjantai 13 02 2009
Paikkakunta: kempele

Re: Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

ViestiKirjoittaja sa » 08:31 Torstai 12 05 2011

http://vwts.ru/forum/index.php?s=7b5155 ... 87016&st=0

Vaihda tai tee saman mittaiset kuin entiset oli!
sa
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 473
Liittynyt: 09:24 Keskiviikko 26 10 2005

Re: Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:42 Perjantai 13 05 2011

No miltä jousitus tuntuu? Eli jos pohjaanlyöntikumi onkin eri kovuista niin mittaero saatta kompensoitua pehmeydellä, ja jos jousitus tuntuu nyt hyvältä, niin kaikki OK :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

ViestiKirjoittaja vilokas » 13:28 Lauantai 14 05 2011

No kyllähän se hieman tahtoi pompottaa terävämmämmissä töyssyissä..ja melkoinen kurnutus kuului niista kumeista kun perä oli niiden varassa koko ajan. Ratkaisin ongelman laittamalla yläjousilautasen ja jousen väliin n.1,5cm kumimattoa sekä lyhensin niitä pohjauskumeja noin sentin verran. Nyt ainakin kurnutus loppui ja ehkä himpun verran joustavampi tuosta perästä tuli. Saa nähdä sitte mitä se katsastusmies tuumaa noista kumivirityksistä..

Meinaatko että perän kuuluisikin olla noiden kumien varassa? Eikö se yleensä kuitenkin ole jousien varassa ja pohjauskumi tulee vastaan vain jykevämmissä töyssyissä..
vilokas
Harrastaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 17:17 Perjantai 13 02 2009
Paikkakunta: kempele

Re: Venton takaiskareiden pohjaanlyöntikumit??

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:38 Maanantai 16 05 2011

Tuollainen ei-kuminen pohjauskumi tulee itse asiassa mukaan jouseksi usein jo hämmästyttävän aikaisin. Sitä ei vaan tule ajatelleeksi, kun iskari on vapaana = mäntä kokonaan ulkona, ja pohjauskumi ei peitä varresta paljoakaan. Mutta iskari menee auton alla reilusti kokoon, jolloin pohjauskumikin on aikaisemmin mukana "progressiivisena apujousena". Itse asiassa eräs iskunvaimenninvalmistaja käytti jopa tuota ideaa hyväkseen perävaunuiskareissaan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Volkswagen