Polo 9N ongelmia

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 19:55 Tiistai 02 11 2010

Muutamiin ongelmiin jos löytyy vastauksia, olisin kiitollinen!

1. Lämppärin puhallin ei aina toimi. Koskee myös 4 nopeutta. Ilmeisesti hiilet mennyt. Miten sen moottorin saa sieltä esille, mitä täytyy purkaa? Puhallin käynnistyy, kun täräyttää nyrkillä suodattimen koppaan. Ilmeisesti hiilet ottaa kiinni ja moottori lähtee pyörimään. Sitten se toimiikin, kun lämpeää.

2. Kun kiihdyttää (koskee +70 nopeuksia) auto tärisee. Sama tärinä tulee, kun vedättää ylämäkeen. Tasaisella tai alamäessä ei täristä. Eli veto päällä esiintyy tuo tärinä. Arvelisin vetareita, onko muita mahdollisuuksia? Auto kävi korjaamolla, eivät siellä löytäneet mitään vikaa, epäilivät vetareita sielläkin. Renkaista ei ole kiinni, kun kesäkumeilla teki samaa, kuin nykyisillä kitkoilla.

Tuossapa nyt alkuunsa. Kiitokset, jos vaan joku osaa neuvoa, varsinkin tuo lämppäri ongelma on nyt tärkeä, koska ikkunat huurussa on vaikea ajaa.

Kyseessä siis -03 vuosimallin auto, tyyppiä 9N ja SDI moottorilla.
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:55 Keskiviikko 03 11 2010

1) Jep, vaihda moottori ja älä aikaile koska seuraavaksi menee etuvastus...
2) Vetarit, mutta voi olla myös sisempi.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 09:57 Keskiviikko 03 11 2010

cedricfan kirjoitti:1) Jep, vaihda moottori ja älä aikaile koska seuraavaksi menee etuvastus...
2) Vetarit, mutta voi olla myös sisempi.


Okei, millainen on vaihto -operaatio?
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 12:00 Keskiviikko 03 11 2010

Täristys voi johtua myös väljästä ohjausvaihteesta (kokemusta on) mutta luulisi että korjaamolla olisi huomattu jos tuo olisi syynä. Eli vetonivelten/akselien suuntaan epäily kohdistuu.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 20:26 Keskiviikko 03 11 2010

Voorttimies kirjoitti:Täristys voi johtua myös väljästä ohjausvaihteesta (kokemusta on) mutta luulisi että korjaamolla olisi huomattu jos tuo olisi syynä. Eli vetonivelten/akselien suuntaan epäily kohdistuu.


Varmaan tuo ohjausvaihde ilmoittaisi väljyydestään myös muilla tavoilla?
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 09:21 Torstai 04 11 2010

Niinhän sitä luulisi, mutta ainakin vanhempieni Focus kun alkoi tekemään juuri kuvailemasi kaltaista oiretta, luonnollisesti epäiltiin vetareita, varsinkin kun kyse oli Focuksesta. Vaan eipä niissä mitään vikaa ollut, vaan syyllinen oli väljistynyt hammastanko. Meni koko ohjausvaihde vaihtoon, tehostimineen. Ihanan kallista.

Mutta yleensä tosiaan ohjaus oireilisi muillakin tavoilla.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 15:11 Sunnuntai 07 11 2010

Voorttimies kirjoitti:Niinhän sitä luulisi, mutta ainakin vanhempieni Focus kun alkoi tekemään juuri kuvailemasi kaltaista oiretta, luonnollisesti epäiltiin vetareita, varsinkin kun kyse oli Focuksesta. Vaan eipä niissä mitään vikaa ollut, vaan syyllinen oli väljistynyt hammastanko. Meni koko ohjausvaihde vaihtoon, tehostimineen. Ihanan kallista.

Mutta yleensä tosiaan ohjaus oireilisi muillakin tavoilla.


Mitä muita oireita oletettavasti ilmaantuisi? Öljynvaihtoon pitäis ruveta ja montulle vien auton, vois samalla tutkia asiaa. Millä voisin todeta sisempien vetareiden kunnon irroittamatta niitä, onko yleensä mahdollista? :?

Edelleen, jos joku tietää miten saan vaihdettua sen puhaltimen moottorin (vinkkejä, ohjeita) olisin todella kiitollinen. Helpompi alkaa purkamaan kun olisi joku käsitys systeemin kokoonpanosta! :D
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja sa » 17:56 Maanantai 08 11 2010

"Millä voisin todeta sisempien vetareiden kunnon irroittamatta niitä, onko yleensä mahdollista?"

Kääntämällä vetoakselista ylös/alaspäin niin voi sen väljän huomata, ja sen sisimmäisen vaihdat ensin missä sitä tuntuu enemmän olevan, omassa t4:ssä oli samoja oireita ja ulommaisen nivelen vaihdolla vasta korjaantui (arpapeliä joskus).
Ohjeita löytyy puhaltimista haulla, saman kaltaisia rakenteita useissa autoissa/malleissa käytetty paljon.
sa
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 473
Liittynyt: 09:24 Keskiviikko 26 10 2005

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 21:07 Sunnuntai 24 07 2011

semmonen päivitys, että täristys johtui vetareista. Myös ne kumit siellä etuakselin alla, mitä lienevät nimeltään, ovat väljät ja aiheuttavat myös vähän tärinää.


Olisko vieläkään tietoa miten se puhaltimen moottori vaihdetaan? Mitä kaikkea pitää irrottaa? Sen tiedän, että kaikkea ja paljon...
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja sa » 21:56 Sunnuntai 24 07 2011

http://vwts.ru/forum/101807.html

Noilla sivuilla kuvia, ei suomea yhtään!
sa
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 473
Liittynyt: 09:24 Keskiviikko 26 10 2005

Re: Polo 9N ongelmia

ViestiKirjoittaja paulig » 18:27 Maanantai 25 07 2011

Kiitos tuosta, google kääntäjällä sain aika hyvin selvää. Ja kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Minäpä kuvaan prosessin ja laitan tänne kuvallisen ohjeen. Se auttakoon muita.
paulig
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 19:47 Tiistai 02 11 2010


Paluu Volkswagen