Polo

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Polo

ViestiKirjoittaja kake54 » 00:01 Keskiviikko 07 03 2018

Polon 2 sylinterin puristus huono(käy tyhjä käyntiä huonosti päästöt liikaa happea tyhjäkäynnillä) ilmeisesti venttiili vika. Voisko syynä olla hydraulisen välyksentasaimen jumittuminen. Onko välykset mahdollista säätää kun ei mene edes 0,10 mitta väliin lämpimänä.vuosimalli 1999. Typ 6n moottori. Aer kw37 sylint t 999.Asiaa tutkittu, ainakin välyksentasaimen painuneet kuopalle?? Venttiilit ehyet.
kake54
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08:20 Tiistai 15 07 2014

Paluu Volkswagen