Vähiin käy...

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:54 Tiistai 14 02 2006

Sinänsä briteissä helpottaa paljon se että useat osat sopivat ristiin eri brittimerkeistä. Japsikytkös puolestaan tulee sieltä, että esim Nissan aloitti Datsuneiden valmistuksen brittejä kopiomalla sekä lisenssiostolla. Eli ei ihmekään että etenkin 60-luvun alkupuolen japsiosat sopii suoraan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja vauxhäppä » 15:38 Tiistai 14 02 2006

Palataksemme aiheeseen Datsun/Nissan, niin Datsun 1000:sen ja 100A:n moottori on lisenssivalmisteinen englantilaisen BMC-yhtymän moottori. Niin ei ole mikään yllätys että Austin/Morris jne. moottorin osat sopivat sellaisenaan ko. laitteisiin.
Vauxhall/Bedford-harrastusta jo 80-luvun alusta alkaen
vauxhäppä
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19:47 Maanantai 13 02 2006
Paikkakunta: Vauxlandia

ViestiKirjoittaja cedricfan » 16:09 Tiistai 14 02 2006

Ei ihan noin. Suomen ensimmäisen Datsunin eli Bluebird-1200 312-mallisarjan "E1"-moottori oli se lisenssikone. Tuo moottori oli käytössä sitten seuraavassakin 410-korissa J12/J12-tunnuksilla 1967 saakka. Sen edelleenkehitelmä on tuo mainitsemasi A10 (ja myöhemmin A12/A14/A15) joka tuli 1967. Kovasti samaa näköä, mutta eri mylly.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja vauxhäppä » 16:52 Tiistai 14 02 2006

Niin tietenkin, enhän mä muistanut että sehän oli tuon ensimmäisen Bluebirdin moottori. No, hyvä että oikaisit. Alkaa tuo dementia vaivaamaan mitä lähemmäs tota viidenkympin ikäpaalua tullaan.
Vauxhall/Bedford-harrastusta jo 80-luvun alusta alkaen
vauxhäppä
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19:47 Maanantai 13 02 2006
Paikkakunta: Vauxlandia

ViestiKirjoittaja JJK77 » 22:59 Keskiviikko 12 07 2006

cedricfan kirjoitti:A-Kadetin näköistä HA-mallia (63-66) kymmenkunta,



Ilmankos kukaan ei ole tullut samanlaisella vastaan. 8O Paljonkohan Bedford HAV:eja on kilvissä? Sellaisellakin tuli yksi kesä ajeltua, mutta menin myymään pois...
JJK77
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 22:39 Keskiviikko 12 07 2006
Paikkakunta: Mouhijärvi

Edellinen

Paluu Vauxhall

cron