Saab 900i sylinterinkansi

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Saab 900i sylinterinkansi

ViestiKirjoittaja VauxhallFun » 20:01 Perjantai 05 07 2002

Tuli Saab 900i -86 korjattavaksi, vesi katosi moottorin sisuksissa ja tuli pakoputkesta ulos, avasin kannen, joka osoittautui entiseksi; 2 ja 3 sylinterien välinen seinämä oli puhki palanut; ja 2:n pakoventtiilin istukkarengas oli irronnut ja kiilautunut venttiilin alle, joten se pysyi jatkuvasti auki... uusi kansi tilalle, se hiottiin, uusittiin venttiilit ja pistin paketin paikalleen, öljyä 3.8 litraa ja jäähdytys vesi; kiristin ensin 60, sitten 80, pultit torxkantaiset M12...
moottori käyntiin ja saman tien oli taas harmaata ainetta öljytikun päässä, joten pettikö kansipahvi taas vai onkohan jossakin lohkossa halkeama? Eräs sanoi, että öljypohjassa saattoi olla sitä vanhan öljyn sakkaa, joka ei tullut normaalisti pois öljyn tyhjennystulpasta...
Pitääkö avata kansi taas ja kattoo, onko pahvi palanut taas jostain kohtaa vai pitääkö epäillä lohkon kuntoa?
VauxhallFun
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 17:38 Tiistai 16 04 2002
Paikkakunta: Halikko

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:55 Maanantai 08 07 2002

Se harmaa lima tosiaan jää sekä syyläriin että moottorin sisään, eikä lähde helpolla pois. Syylärissä saa käyttää rankkoja pesuaineita ja reilua huuhtelua kuumalla vedellä, lohkossa poisto on vieläkin hankalampaa koska vesipesu ei onnistu... Eli ei vielä syytä huoleen välttämättä :wink: Tutkipa ensin mitä siellä vesipäässä eli syylärissä tapahtuu eli kupliiko ja miltä pakokaasut näyttävät: onko seassa vettä?
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 19:52 Torstai 02 01 2003

Ovelaa että oli Saab-viesti täällä Vauxhall-osastolla... :wink:
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:56 Perjantai 03 01 2003

Näin muuten tässä eräänä aamuna Kaarinassa valkean Vauxhall Calibran 8) Suomen kilvissä, ja jos rähmäinen katseeni oikein näki niin LHD:kin :!:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 15:02 Maanantai 06 01 2003

Se on kyllä harvinainen peli, voi olla ainoa Suomen kilvissä...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 15:09 Maanantai 06 01 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:35 Tiistai 07 01 2003

VauxhallFun se varmaan tietäisi tämänkin tarinan... Mutta jos se on LHD niin mistä tuotu? Eikös Vauxit olleet vain UK ja Aussit = aina RHD? Vai onko joku tehnyt Opelistaan Vauxin, koottiinhan UKIssa Valmetilla kai kaikki Vauxi-Calibrat joten osat saattoi kulkeutua takaovesta :lol:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:47 Tiistai 07 01 2003

Selvennän vain sen verran, jos joku ihmettelee...LHD=ohjauspyörä vasemmalla, RHD=ohjauspyörä oikealla...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja VauxhallFun » 13:56 Tiistai 01 04 2003

No Opel osti Vauxhallin, ja Opelin omistaa GM... Vieläkin metsästän kyseistä kuljettajan penkkiä Vauxhalliin, tosin soviteltu uusia päällisiä revenneiden tilalle, mut alkuperäisyydestä voidaan olla montaakin mieltä...

Erehdyksessä tosiaan laitoin tuon Saab- jutun tänne. :) Hyvä minä!
No se tuli kuitenkin kuntoon, imusarjan kiinnitykset tosin heitti ja vettä valui pihalle; kiristämiset paljonkaan auttaneet, mutta hionta suoraksi ja uutta tiivistettä kehiin ja jo alkoi pitää vedet sisällä ja mitä tärkeintä, piti myös öljyn ja veden toisistaan erossa.
VauxhallFun
Harrastaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 17:38 Tiistai 16 04 2002
Paikkakunta: Halikko


Paluu Vauxhall