Vanha Audi A4 Saksasta

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Vanha Audi A4 Saksasta

ViestiKirjoittaja Endura-DE » 19:24 Sunnuntai 17 03 2013

Päivää.
Mielessä on ostaa Saksasta Audi A4 farmari.

Budjettini mahdollistaa suurinpiirtein 1999-2001 vuosimallin autot,
joita siellä myydään 3000-5000 euron hinnalla.
Siihen tulee tietysti verot päälle, rekisteröintikulut ja matkakulut.

En kuvittele saavani uutta tai virheetöntä autoa. Peruste hakemiseen on se että
ostaisin auton jossa alustassa ja korissa on pellit hyvässä kunnossa.
Saksassa suolataan paljon, mutta ei hiekoiteta eikä ole nastoja,
joten alustan mekaaninen "hiekkapuhallus" pitäisi olla vähäistä verrattuna
Suomeen. Lisäksi kuvien mukaan Audien sisustus on vanhoissakin autoissa
edelleen ryhdikäs. Samoin matkamittarilukemat ovat alhaisempia kuin saman
ikäisissä Suomessa, täällähän kyseinen malli on usein ollut paljon ajavilla
työsuhdeautona.

Kiinnostavimmat moottorit minulle on 1.6, 1.8T tai 1.9TDI.
Vaihteisto käsivalintainen. Vaihtoehtoinen auto olisi Volkswagen Passat farmari.

Mitä vakavia vikoja tuon ikäisissä esiintyy ?
- Sen tiedän että etuakseliston tukivarret ovat kuluvia osia.
- Entä kaksoismassavauhtipyörät kytkimessä ?
- 1.8T moottorin turboahdin ?
- 1.9TDI ruiskutuspumppu ?
- 1.9TDI PowerDiesel pumppusuuttimet ?
- Onko 200.000 km paljon Audille ?
- Entä Quattro, onko nelivedoissa vikoja ?

Onko Audi A4 tee-se-itse korjaajalle hankala ? Nyt käytössä on Ford Escort 1.8TD ja Peugeot Partner 1.9D,
miten paljon monimutkaisempi tai hienompi tällainen Audi on verrattuna nykyisiin ?

Toinen vaihtoehto A4 :lle on Volkswagen Passat.
Endura-DE
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 20:34 Tiistai 28 07 2009

Paluu Audi

cron