Audi A4 1,8 20V käyntiongelma v.1997

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Audi A4 1,8 20V käyntiongelma v.1997

ViestiKirjoittaja audisti » 10:33 Maanantai 21 02 2011

Audini alko pikkuhiljaa kakomaan moottorijarrutuksella, sytytysvirta katosi kokonaan ja kaasua painaessa jälleen hetken kuluttua alkoi sytyttään, nykäisten ja paukauttaen putkessa. Aamulla meni jo niin pahaksi että ei kestänyt kierroksia yli 2000rpm, sain ajettua korjaamolle tyhjäkäynnillä. Vikamuistiin tulee ilmoituksia Lamdasta ja kaasuläpästä, kummatkin juuri vaihdettu. Yksi mahdollisuus vois olla ajoneston katkominen, kerran jo kela vaihdettu avaimineen. Toinen syypää saattaa olla epäonnistunut varashälyttimen asennus Kuopion Laakkaosella (aiempi omistaja), hälytintä ei voi pitää päällä ollenkaan, sekottaa kuulemma keskuslukot ym. Täytys purattaa koko vehje pois, olisko kellään tietoa oikeasti ammattitaitoisesta autosähköasentajasta? joka varmasti osais homman tehdä, nimenomaan Audi kokemusta omaava pääkaupunkiseudulta.

Lisää infoa, vikakoodit:
17914.P1506 Closed throttle position (CTP) switch-F60 does not open/short to ground (maavikaa läppärungon kytkennässä?)
17915.P1507 Idling system learned value: lower limit reached (seuraus varmaan edellisestä)

Katkoo käyntiä n. 1800-3000 kierroksilla, käy hyvin tyhjäkäyntia ja isoilla kierroksilla

Kaikista vihjeistä olisin kiitollinen, vaikka siitä pääkaupunkiseudulla olevasta pätevästä autosähköpajasta, kahdessa Audi korjaamossa jo turhaan oon käyttänyt
audisti
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 55
Liittynyt: 11:57 Maanantai 06 10 2003

Re: Audi A4 1,8 20V käyntiongelma v.1997

ViestiKirjoittaja Juti » 15:32 Maanantai 30 12 2013

Vois olla nokka-akselin tai kampiakselin asento tunnistin vika. Kannattaa tarkastaa. Varmuutta ei ole.
Juti
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 11:51 Lauantai 28 12 2013


Paluu Audi