carina e 2.0

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

carina e 2.0

ViestiKirjoittaja nepu » 17:10 Maanantai 27 05 2002

mikä mahtaa olla vikana kun kone lämpimänä meinaa "tukehtua" pienillä kierroksilla ja kierroksilla 2000-3000 esiintyy selvää nykinää. auto on automaattivaihteinen ja kaikki huollot on tehty
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

CarinaE-2,0

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:14 Tiistai 28 05 2002

Joku anturi fuskaa tai sitten esim alipaineletku voi vuotaa? Hyvin vaikeita tulkittavia tämmöiset, ja melkein voisi sanoa tulevan edullisimmaksi viedä testiin merkkihuoltoon. "Napanuora" kiinni diagnoositöpseliin kertoo jos jossain on vika :o Yleensähän tuo 3SFE-mylly oheislaitteineen on itse luotettavuus 8) Automaattilaatikolla ja moottorilla on yhteytensä ja pieni aavistus on että sieltä tulee joskus tämän kaltaisia oireita 8O
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja nepu » 14:26 Tiistai 28 05 2002

auto oli kerran paikallisessa toyota-huollossa (autoluojus) ja piuha laitettiin kiinni, mutta kuinka ollakkaan anturi ei kertonut mitään vikaa olevan ja auto toimi silloin kuin unelma. sen olen huomannut että lämpimällä säällä vikaa esiintyy useammin kuin kylmällä. vaihdoin sytytystulpiksi 4-kärkitulpat, ja vanhat tulpat olivat aivan tuhkan harmaat. eikös tällainen viittaa vähän moottorin käymiseen liian kuumana palotilassa (siis liian laihalla seoksella?)
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

3SFE-häiriö

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:50 Keskiviikko 29 05 2002

Tulpat eivät enää juorua niin paljoa kuin ennen, se oli bensan lyijy joka muodosti sen kauniin kermakahvinvärisen pinnan :? Ny ainoastaan selvät viat kuten mustat, puhkipalaneet yms tulpat kertovat jotain. Ja tuo mylly kulkee liki sukkamehulla, joten tulpat tosiaan ovat puhtaanvaaleita. Siksi Toyota itse käyttää noita laihan seoksen platinakärkiä, joita Boschin 4kärkisetkin ovat!
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

vähän helpotti

ViestiKirjoittaja nepu » 17:33 Keskiviikko 29 05 2002

mikä merkitys on kaasunsäätövivustossa olevalla säädettävällä ruuvilla? ilmeisesti jotain tekoa takaisinpalautuksen vaimentimen kanssa koska siinä on myos "tappi" joka menee alipaine kalvoon? joku on joskus asentanut "tappiin" pyöränventtiilin hatun, ja kun otin sen pois niin käytös parani huomattavasti. silti vielä nykinää kun kiihdytyksen jälkeen nostaa jalan kaasulta...
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

3SFE...

ViestiKirjoittaja cedricfan » 21:24 Keskiviikko 29 05 2002

Alipainekello on "jarru" eli estää rytkimisen "vaimentamalla" jalan nostoa kaasulta. Toppari sen päällä tuntuu oudolta viritykseltä, mitä lie haettu... Viittaa kuitenkin siihen että muuallakin voi olla ns ryssitty :o
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

carinan tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja nepu » 15:31 Torstai 22 08 2002

pystyykö 3S-FE koneen tyhjäkäyntiä säätelemään mitenkään, kun tuntuu että se on liian pienellä (~700 rpm). Onko tiedossa sellainen että 0W-40 öljyillä ajettaessa öljyä kuluu lähes puolet enemmän kuin 5W-50 öljyilla. toyota huollossa käytetään aina 0W-40:ä ja tuntuu ettei se pysy kovinkaan kauaa koneessa eikä mitään suurenpia vuotoja näy ulkopuolella.
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:06 Perjantai 23 08 2002

Samaa tyhjäkäyntinopeuden vaihtelua puitiin tuossa yhden Corollankin kanssa ja oma kokemus on että kun se kerran ei sammu niin ei haittaakkaan. Tuntuu olevan niin viisas ruiskuboxi että haistelee sitä sun tätä eli kierrokset eivät tunnu järkeviltä mutta auto käy aina sammumatta silti vahingossa 8) Noiden viimeisten suositusten mukaisten öljyjen käyttö on merkkiliikkeitten perisynti, eivät ilmeisesti halua tajuta että vanhempi auto vaatii eri öljyt kuin uusimmat. Esim Toyotan etuvetoisten manuaalivaihteistoon vaihtoivat täällä automaattiöljyt jotta vaijerivälitys toimisi talvellakin notkeasti. Sen ominaisuudet ovat kuitenkin poskellaan synkkarenkaille, ja oikea vaihtoehto olisi ollut synteettinen vaihteistoöljy, jota 80-luvulla ei vielä ollut normaalitavarana. En tiedä joko ovat siirtyneet syntiseen :? mutta syytä olisi ettei öljyllä tehdä crashboxeja :oops: Moottoriöljyksi suosittelisin ohjekirjan mukaista notkeutta olevaa synteettistä unohtaen tojohuollon myyntipuheet, jollet sitten asu Lapissa ilman lohkolämmitintä :lol: Kyllä se 5W50/5W40 ja esim vielä 10W40kin riittää meidän oloissamme pakkasellakin :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota

cron