Kytkin putki?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Kytkin putki?

ViestiKirjoittaja Juuseri » 17:09 Keskiviikko 16 10 2002

Onko motonetistä saatavana -86 corollaan kytkin putkea? Tarvisin sen joka lähtee heti pääsylinteristä.

Ei irronnut se kiinnitysmutteri siitä sylinteristä ja nyt se on "muljaantunut" pilalle eikä taida enää saada irti. Ja siksi kysyn että onko niitä putkia saatavilla, kun ei tuota muuten taida saada irti kuin katkaisemalla tuo putki!

Onko ideoita tai mitään!!!???
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

Re: Kytkin putki?

ViestiKirjoittaja Juuseri » 18:34 Keskiviikko 16 10 2002

Sain lopultakin tuon sylinterin irti, mutta se putken kiinnitysmutteri on kyllä mennyttä. Mitä tuolle oikein vois tehdä?

Joo ja kun sain purettua sylinterin niin siitä oli mäntä ihan naarmuinen ja seinämät oli vähän ruosteessa :D joten varmaan uusimisen tarpeessa?

Kannattaisko samalla toi työsylinteri tsekata että onko sekin yhtä pahassa kunnossa?

Nämä viestit ois kyllä voinu laittaa tuonne aikaisempaankin topicciin mutta enpäs hokassu...
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:43 Torstai 17 10 2002

Ilmeisesti kukaan ei ole vaihtanut kytkimen nesteitäkään vuosiin (jarrunestettä eli vaihto vuoden/kahden välein)... On todennäköistä että kun saat pääsylinterin pitämään niin kunnon paine retkauttaa työsylinterin seuraavaksi :oops: Jos sylinteriltä lähtevä putki on pelkkää jäykkää metalliputkea saa sen varmaan tehtyäkin kunhan tietää liittimen ja putkien mitan. Kaikissa Motoneteissa on jarruputkityökalu, mutta tietoa kytkinputkien pituuksista ja päistä ei ole kirjoissa tai kansissa :cry: Tojon kytkinsyltyt on yleensä melko kohtuuhintaisiakin :D
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Juuseri » 15:06 Torstai 17 10 2002

Tuleeko nuo sylinterit siinä kunnossa että niille ei tarvi muuta tehdä kuin laittaa paikoilleen? Ettei tarvi alkaa purkamaan ja voitelemaan niitä kumitiivisteitä? Tuleeko muuten niitä työntötankoja mukaan?

Mitä sellainen putkityökalu maksaa? Ja millaisia momenttiavaimia löytyy sekä hintoja voisi kertoa.

Kiitos jälleen vastauksista!
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 16:25 Torstai 17 10 2002

Jarruputkityökalua ei kannata ostaa jollei tarvi usein, kotikoneet on paljon ammattilaitetta hepposempia :oops: Momenttiavaimet löytää laittamalla hakuohjelmaan sanaksi "momentti" :wink: Sylinterit ovat asennuskunnossa, mitä nyt sitten putket ja käyttösysteemin joutuu laittamaan ja nestettä :D
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Juuseri » 16:40 Torstai 17 10 2002

Joo ei mulla oliskaan rahaa ostaa tuota putkityökalua :?

Eiköhän sen mutterin saa vielä jotenkin käyttökelpoiseksi kun viilaa ja sit jakoavaimella kiristää :wink:

Pitääpä melkein tilata nuo sylinterit jos sitä ennen ei löydy kokonaista varaosa autoa 8) tulis muuten paljon halvemmaksi...
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja Juuseri » 20:08 Torstai 17 10 2002

Tää kysymys ei kyllä kuulu tän otsikon alle mutta ei viiti taas tehdä uutta.

Eli jos vaihan tähän corollaan 5-vaihteisen laatikon niin tarviiko niitä valitsin vaijereita lisätä tai jotain vastaavaa? Pitää vähän etukäteen kysellä, ettei tule yllätyksiä ja kannattaako edes alkaa vaihtamaan.
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:44 Perjantai 18 10 2002

Älä murjo niitä junttureita jakarilla, niihin on semmoinen oma avain joka näyttää lenkkiavaimelta mutta on putken leveyden verran auki yhdeltä syrjältä :idea: Ja jakariakin parempi on lukkopihdit jos on pakko koittaa muuten, niissä on pitovoimaa paremmin :wink: Viisvaihteeseen en sano mitään, itse ottaisin kyllä siirtäjineen päivineen luovuttaja-autosta :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota