Öljypohjan tiivisteen uusiminen

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Öljypohjan tiivisteen uusiminen

ViestiKirjoittaja Juuseri » 15:47 Torstai 10 10 2002

Kertokaas öljypohjan irrotuksen ja asennuksen kompastuskiviä. Käytössä ei ole mitään erikoisia moottorinostureita tai mitään vastaavaa joten perustyökaluilla pitäis tulla toimeen. Kyseessä on -86 corolla 2E moottorilla.

Eli kertokaa mitä kannattaa samalla uusia yms.
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:58 Perjantai 11 10 2002

Öljypohja on liimattu, joten vaihdettavaa tiivistettä ei ole. Jos pohja vuotaa niin joudut kyllä poistamaan pohjan ja putsaaman huolellisesti liimanjämät sekä lohkosta että pohjasta :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Juuseri » 09:57 Perjantai 11 10 2002

Mitä liimaa tuossa käytetään? Ei tuon nyt paha homma luulis olevan.

Öljyt pois ja suojat pois öljypohjan edestä ja sitten ruuvata irti se pohja. sitten putsata pinnat ja liimata kiinni. Onko siinä muuta vaikeaa?
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja MutteriMasa » 10:02 Perjantai 11 10 2002

Vihjeeksi öljypohjan tiivistämiseksi. On syytä antaa auton olla yön yli öljypohja irrotettuna, että kaikki öljy valuu moottorista pois. Sitten on syytä puhdistaa tarkasti tiivistepinnat öljystä ja levittää tiivistemassa molempiinn pintoihin tasaiseksi kerrokseksi. Ja eikun pohja paikoilleen ja tasainen kiristys. Annetaan tiivisteaineen kuivua taas yön yli.
Sitten pitäisi pohjan pitää öljy moottorinpuolella.
MutteriMasa
MutteriMasa
Harrastaja
 
Viestit: 49
Liittynyt: 18:39 Tiistai 06 08 2002

ViestiKirjoittaja T.A. » 10:41 Perjantai 11 10 2002

Hylomar universal blue, uretaanipohjainen liima.
Tarkoitettu kaikkiin liitoksiin missä ei käytetä muuta tiivistettä. Toimii hyvin, missä kohtaa hyvänsä. Jää elastiseksi, purseet eivät lohkeile ja lähde kiertämään ja tukkimaan joka paikkaa, kuten silikonin kanssa helposti käy. Suosittelen kaikille! 8)
T.A.
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 236
Liittynyt: 21:24 Keskiviikko 10 04 2002
Paikkakunta: Turku


Paluu Toyota

cron