Corolla -89 ryyppy

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Corolla -89 ryyppy

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 13:47 Keskiviikko 09 10 2002

Ongelmana on ettei toimi. :( Automaatti huikka kyseessä, missä vika? Tuleeko sinne sähköä jotain kautta eli voiko kyseessä olla virran puute? Saako ko. laitetta käsisäätöiseksi muutettua :?:

Kyseessä siis 2E kone, 1.3L
Finnhopper
Harrastaja
 
Viestit: 49
Liittynyt: 13:18 Keskiviikko 09 10 2002
Paikkakunta: Rmk

ViestiKirjoittaja cedricfan » 15:18 Keskiviikko 09 10 2002

Muutos käsisääteiseksi ei oikein onnistu, ryypyn liikevara on niin pieni että vaatisi välityksen vaijerin päähän :x Ryyppykellossa kiertää muistaakseni sekä vesi että sähkö, ja jotain tyyppivian tyylistä oli tuossa toimimattomuudessa :roll: Tsekkaa mitä siihen kelloon tulee ja mitä tapahtuu ryyppyläpälle (kaasuttimen kurkussa) kun kylmänä polkaiset kerran kaasua :wink: Läpän pitäisi nyt sulkea kaasuttimen kurkkua. Jos ei tapahdu mitään lienee kellon sisällä oleva bimetallijousi poikki, jos läppä liikkuu vain vähän on kello väsähtänyt tai väärin säädetty :cry:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 15:38 Keskiviikko 09 10 2002

:roll: jaahas, täytyykin tutkailla asiaa. Onko kallis korjata jos joutuu ko. 'kellon' vaihtamaan vai mitä kaikkea menee vaihtoon? Näin kun kylmenee kelit niin toi olis kiva saada kuntoon...
Finnhopper
Harrastaja
 
Viestit: 49
Liittynyt: 13:18 Keskiviikko 09 10 2002
Paikkakunta: Rmk

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:53 Torstai 10 10 2002

Siitä kellon hinnasta en sano mitään varmaa koska on Toyotan tavaraa, veikkaus on 50-100 euroa :?: Purkaamolta saat toisen huonon :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota