Ruostetta pois

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Ruostetta pois

ViestiKirjoittaja Camry » 16:27 Sunnuntai 29 09 2002

Eli näyttäis olevan alkavaa ruostetta tuolla tavaratilassa verhoilun alla. Ajattelin seuraavaa hyökkäystä: Hion ruosteet pois, ruosteenpoistoaineella (on fosforihappoa?) pyyhin vielä pellin, sinkkisprayta päälle ja vielä päälle ruosteenestomaali. Heittäkääpä vinkkejä ja kommentteja onko tuo aivan tuhoon tuomittu yritys vai voisiko jopa onnistua.
Camry
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 11 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:20 Maanantai 30 09 2002

JEP, kuvailit parhaan mahdollisen tunnetun kotikeinon yrittää pysäyttää ruoste :D Tuolla "yleinen keskustelu" on aihetta kanssa sivuttu parinkin otsikon alla :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja MutteriMasa » 18:18 Perjantai 04 10 2002

Kannattaisi vielä selvittää, onko peräkonttiin olemassa vuotoa. Tämä sitten aiheuttaa ruostumista, kun verhoilumatto kastuu ja pitää märkänä korjatun kohteen.

Ruosteen kanssa taistelu vaatii sitkeyttä, nimittäin jos ruostetta jää vähänkin mallin alle, se tulee ikiliikkujan tavoin esiin!
Monesti paras konsti on leikata ruosteinen pelti kokonaan pois ja korvata se uudella ja reilun paksuisella. Tämä on kannattavaa ainakin pintapeltien korjauksessa. Hitsaussaumat on syytä ruostesuojata molemmin puolin.
MutteriMasa
MutteriMasa
Harrastaja
 
Viestit: 49
Liittynyt: 18:39 Tiistai 06 08 2002


Paluu Toyota