3S-FE versio erot

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

3S-FE versio erot

ViestiKirjoittaja Camry » 12:26 Keskiviikko 11 09 2002

Eli onko kenelläkään tietoa mitä eroja eri vuosimalleilla on? Esim. -89 Camryssa on 92kW versio ja -93 Carina (muistaakseni) on samainen kone 98kW versiona. Mitä eroa noissa on (boxi, puristus)? Kone on luotettava, mutta 6 kilowattia on aina 6 kilowattia... :)
Camry
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 11 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:16 Keskiviikko 11 09 2002

Katittoman 94kWn 3SFEllä kruisailevana Camryistinä voin todeta että ei se asia ole niin yksinkertainen. KattiCamryssä (SV21) 89kW ja CarinaE:lle jostain taiottu paperille 98kW!!! Mutta kun katsoo kierroksia selviää syy: nyt Eetä pitää ulvottaa 6000 rundia kun ennen riitti 5600. Ei todellista apua :lol: Väännöt 179, 176 ja 181 kaikki 4400rpm. Katin poisto tai lisäys ei lisätehoja/vääntöjä juuri tuo, mutta kun vaihtaisi muutkin heebelit katittomasta niin tulisi puhtiakin lisää 10-10% SAMOILLA kierroksilla. Ja miksei katin poisto riitä? Moottorin ohjaus toimii Lambda-anturin antamilla arvoilla yrittäen pysyä päästöille optimina, joka tarkoittaa pienempää puhtia ja suurempaa juontia ;..( Ilman kattia tai Lambdaa ei tarvitse olla tuossa kapeassa optimissa ja käytännössä päästöjä lukuunottamatta ollaan paremmilla eväillä liikkeellä! Mainosmiesten kikkailua on huudattaa lisävarveilla paperille huimempia teholukemia :twisted:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Camry » 06:50 Perjantai 13 09 2002

Kuinkas tuossa koneessa hoidetaan tuo ilmamäärän mittaus? Läppämittaria ainakaan minulla ei ole (Haynes manuskan mukaan on, mutta tarkoittaa ilmeisesti jenkkiversiota). Katsoo paineen imusarjasta, vai?
Camry
Harrastaja
 
Viestit: 42
Liittynyt: 12:21 Keskiviikko 11 09 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:50 Perjantai 13 09 2002

Ruotsin/USAn ja Suomen ruiskut ovat erilaisia koska heillä katti tuli reilusti ennen meitä. Camryn, Carina-II/En kattikoneet ovat läpällä ja Avensiksen sekä katittomien Carina-II/Camryn imusarjan paineohjattuja.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota