Corollan tyhjäkäynti?

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Corollan tyhjäkäynti?

ViestiKirjoittaja Dontom » 10:45 Keskiviikko 21 08 2002

Missähän on häikkää kun corollan (vm. 90 kone 2 E-E) tyhjäkäynti on melkoisen riippuvainen moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötilasta. Kylmänä yli 2000 rpm, normaalilämmöt 1100-1300 rpm, kuumana (moottoritieajon jälkeen) n. 700 rpm, valoissa ootellessa kun flekti lähtee päälle n. 500 rpm. Edelliset arvot ajovalot päällä, kun valot sammuttaa niin kierrokset putoaa n. 200 rpm. Käsittääkseni pitäisi toimia toisinpäin?
Ei mitään haittaa ole ollut, paitsi tuo korkea tyhjäkäynti, mutta yli vuoden ihmettely kasvoi uteliaisuudeksi :roll: Kiitos jo etukäteen
-Dontom
Dontom
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 12:33 Maanantai 13 05 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 11:04 Keskiviikko 21 08 2002

Mielenkiintoista... Alku haiskahti siltä että joutokäynnin nopeus on liian korkea eli kaasuvivuston mekaanista toppariruuvia väännetty liikaa päälle. Kaasarissa lienee alipainekello joka vetää kierroksia kovemmalle esim kun laturi haukkaa tehoa kun flekti+valot vaatii virtaa. Tuo systeemi kompensoi kierrosten laskun :wink: Mutta tuo nurinkurinen valojen sammutuksen vaikutus :oops: Melkein lähtisin noista kahdesta hakemaan väärää justeerausta, mutta ota lähtöarvot muistiin jotta tiedät mihin palata jos menee hullummaksi :evil:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Dontom » 12:27 Keskiviikko 21 08 2002

Moottori on EFI-ruiskulla varustettu, ja tämän takia ei ole hirveästi tehnyt mieli ruveta säätämään mitään, kun toimii (no pysyy käynnissä :) ). Polttoaineen kulutus on mielestäni hyvin pientä (6,3-7,0 l/100 km) joten mikään rikastuspiirikään ei varmaan makaapäällä. On vaan huvittavaa seurata kun lt. mittarin neula nousee, niin rpm mittarin laskee... :lol:
Meinasin viimetalvena vaihtaa termostaatin (jotta sais käymään lämpöisempänä) kun pakkanen ja motari yhdistelmä alensi lämpöjä melko alas, mutta laitoin sitten perinteisen kumimatonpalan syylarin eteen. Eikä tuo termari kyllä vialliselta vaikuta.

-Dontom
Dontom
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 12:33 Maanantai 13 05 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 14:52 Keskiviikko 21 08 2002

Ups! Tulipa otettua kaasaripeliksi... :oops: Sitten ei enää tunnu ihmeelliseltä, tuo ruiskuboxi on meinaan olevinaan viisas kun ottaa huomioon kaiken mahdollisen mutta toiminta tuntuu epäloogiselta verrattuna wanhoihin kaasuttimiin. Ainoa hieman poikkeava on tuo kylmänä noinkin suuri käynti, mutta ei huolestuttava sekään :D
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Toyota