2A<->3A

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

2A<->3A

ViestiKirjoittaja eki » 22:05 Maanantai 19 08 2002

Käykö 4x4 Tercelin 3A- koneen kärjetön virranjakaja 2A -koneen kärjellisen paikalle? Koneet näyttävät päällisin puolin samanlaisilta, mutta vaikuttaako mahd. leveys tai eri iskunpituus?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:35 Tiistai 20 08 2002

Todennäköisesti sopii mekaanisesti, mutta johdotuksessa on eroa. Sytkämoduli oli muistaakseni jakajassa samoin kuin ainakin puola joten jokusen piuhan joutuu uusimaan :roll: Muutos ei sovi jollet osaa sähkötöitä ja lukea kytkentäkaaviota 8)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 09:52 Tiistai 20 08 2002

Sähköt ovat tietenkin erilaiset, niistä tuskin tulee ongelmia, jos vain muuten jakaja sopii koneeseen eikä riko mitään. Muuten, onko tuossa kärjettömässä kaikki sähköpalikat (ohjainyksikkö) itse jakajassa, vai pitääkö siihen hankkia romuttamolta joitain lisäosia jotka sijaitsevat korissa tai muualla konehuoneessa?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:40 Tiistai 20 08 2002

Joissain tojosnaakeleissa (kuten Camry) ohjain on irrallaan etusisälokasuojassa :cry: mutta kun Tercel-4WD on sen verran rariteetti en uskalla sanoa varmaksi :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 23:54 Sunnuntai 08 09 2002

Huomasin tuossa varaosaluetteloa selatessani, että kärjettömiin tulee eri tulpat kuin kärjellisiin koneisiin. Esim. Nippondenso W 16 EXU kärjellisiin ja W 16 EXRU kärjettömiin. Mitä eroa näillä tulpilla on ja pitääkö entiset tulpat vaihtaa toisiin?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:56 Maanantai 09 09 2002

Kärjetön sytkä antaa enemmän potkua ja vaatii eri tulpat. Vastuksella saadaan aikaan tuolla tehokkaammalla sytytysjärjestelmällä terävämpi lyhyt kipinä, ilman vastusta kipinä "menee läpi" liian helpolla ja jää pitkäksi "löysäksi". Toivottavasti idea selvisi :?
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 22:03 Maanantai 09 09 2002

Selkisihän se. On tuo vaihtoprojekti vain jäänyt kesken, kun ei ole romuttamoilla ollut tuollaista jakajaa...
Minkähänlaiset säädöt tuon jakajan kanssa tulee olla (sytytysennakko, yms.), vai käyvätkö samat kuin kärjellisen kanssa?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja cedricfan » 10:00 Tiistai 10 09 2002

Ennakko ei ole yleensä jakajan vaan moottorin mukaan joten aloita samasta ennakosta kuin kärkijakajalla kun kyseessä on kuitenkin vakiomoottorit ja vakiojakajat :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja eki » 18:25 Sunnuntai 15 09 2002

Tuli tuossa vain mieleen, että millä tavoin tuota iskutilavuutta on mahdettu suurentaa?
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula


Paluu Toyota