Toyota corolla Sedan -85

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Toyota corolla Sedan -85

ViestiKirjoittaja sir_kovaz » 21:31 Keskiviikko 31 07 2002

Minulla on siis ollut kyseinen malli nyt noin vuoden (se on siis se uudempi, missä on se pidempi parkkivalo :D ). Et tiedä olenko kohdellut autoa kaltoin, vai mikä on syynä, kun se on niin paljon ruostunut käytössäni. Olen pssut autoa minun käsitykseni mukaan ihan tarpeeksi usein ja tarkkaan, mutta tuntuu että corollat ruostuu vaikka mikä olisi.

Nyt olen päättänyt tilata uudet lokasuojat eteen, koska ne ovat jo ihan puhki ruostuneet. Paljonkohan niiden maalaaminen (punaiseksi) tulee maksamaan, ja kannattaako ne maalata itse vai laittaa ammattilaiset asialle. Itse valkkaama maali ei kuitenkaan ole se oikea, se on varmaa.

Tänään kun katsoin aamulla autoa näin, että oikealla takana oleva muovi "puskuri" repsottaa ja huomasin, että se "tappi" joka pitää sitä muovia paikoillaan oli poissa, koska se missä se oli, oli aivan ruostunut. No olen päättänyt jotenkin "hitsata" sen siihen kiinni :lol:

Vielä yksi juttu, välillä kun auton käynnistää lämpimänä esim kaupassa käynnin jälkeen, ei auto tunnu käynnistyvän vaan sitä pitää "hitsata" käyntiin muutaman sekunnin ajan. Kylmänä auto käynnistyy kyllä aivan hyvin. Vaikkakin tyhjä käynti on aika kova (uskottelen itselleni, että se johtuu automaattiryypystä).
sir_kovaz
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:39 Torstai 01 08 2002

Tuota starttimurhetta on puitu Tercelin "otsikon" alla, joten sieltä löydät jo valmiin keskustelun :wink: Ruoste on peikko, joka usein lähtee sitten liikeelle oikein urakalla eli muhii kauan piilossa ja yhtäkkiä sitten onkin kaikkialla esillä. Oma hyvä hoitosi ei siis ilmeisesti enää auttanut :cry: Lokasuojien maalaus maalarilla saattaa olla hyvinkin tyyristä, hintahaitari on hirmuinen ja jotkut pajat eivät ymmärrä vaatimustason & hinnan eroja uuden ja liki 20-vuotiaan auton välille! Lisäksi se muun auton väri on kanssa jo jotain muuta kuin värikoodi. Kysele tarjousta pikkupajalta 8) Kun lokasuojia vaihdetaan on marssijärjestys seuraava: 1) vanha pois 2) uuden sovitus eli istuuko paikalleen 3) mahdollinen sovitus, autot ovat yksilöitä nekin! 4) naarmujen yms siloitus kuljetuspohjamaalista 5) rasva- ym tahrojen poisto, niitä tuli kuitenkin äsken käpälöitäessaä... 6) pohjamaalia 7) pintamaalia 8 ) massaa takapuolelle 9) asennus. Onnistuu kyllä omassakin tallissa kunhan on kärsivällinen eli maalaus on hämäläistä hommaa. Liika ruiskiminen hätäisesti antaa valumia :oops: Oikean sävyn saa kun menee automaalikauppaan, kaivaa mukaan värikoodin ja esim bensantäyttöaukon läpän. Sen mukaan on helppo sävyttää väri sopivaksi vanhalle jo virttyneelle autolle. Toinen halvempi muttei niin tarkka tapa on käyttää ns värikampaa, jossa on mallitilkut eri väreistä jolloin voit käyttää tarvikekaupan pulloja. Maalia kuluu 3-4 pulloa per sortti kahteen lokasuojaan :)
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

Toyotan huono käynnistyminen

ViestiKirjoittaja MutteriMasa » 19:33 Keskiviikko 14 08 2002

Onko Toyotan kaasuttimena ns. luistikaasutin, huono käynnistys kuumana saattaisi johtua kaasuttimen alipainemännän huonosta liikkumisesta. Jos kaasutintyyppi on em. voi kokeilla voidella kaasuttimen luistia CRC:llä tai vastaavalla sen herkistämiseksi.
MutteriMasa
MutteriMasa
Harrastaja

Paluu Toyota