vvt-i puolat

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

vvt-i puolat

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 10:19 Tiistai 20 01 2015

1 puola pimahti 280tkm ajetusta 1.8 vvt-i koneesta ja sekä motonetin että maailmalla näyttää tarvikemerkki maksavan noin 40e, denso on sitten sen satasen.
Kellään kokemuksia motonetin puolista eli minkä valmistajan ja onko kestäneet?
Ostaisin purkaamolta koko sarjan varalle mutta kun kpl hinta on 50e niin ei kiitos, sarjasta maksaisin tuon.
-Jarkko-
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 81
Liittynyt: 23:08 Lauantai 16 06 2012

Re: vvt-i puolat

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 14:00 Tiistai 27 01 2015

Tavarantoimittajia on lukuisia sekä kolmi-, että nelinapaiselle versiolle. Palautusmäärät ovat kautta linjan hyvin pieniä sekä kappalemääräisesti että myyntimääriinkin suhteutettuna.

Eli eiköhän tarvikemallinkin uskalla ostaa ja onhan niillä takuu, jos vikaantuvat.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003

Re: vvt-i puolat

ViestiKirjoittaja otra81 » 23:31 Lauantai 31 01 2015

Itse vaihtanut viimeisen vuoden aikana kaikki neljä puolaa peräikkäin muutaman tuhannen kilometrin aikana. tosin autollani on ajettu yli 300 000 tuhatta.
Tarvike malliset pistin ja pelittävät hyvin. ja onhan niillä takuu.
melkein kaiken voi korjata ,mutta kannattaako?!?
otra81
AutoGuru
 
Viestit: 726
Liittynyt: 18:22 Maanantai 05 01 2009
Paikkakunta: jns


Paluu Toyota