Talbot solara vm 84 1.5 käyntiongelmat!!!

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Talbot solara vm 84 1.5 käyntiongelmat!!!

ViestiKirjoittaja solarium » 00:54 Keskiviikko 03 12 2008

Auto käy paikallaan ihan ok, mutta ajossa nykii ja sammuilee. kipinää saa.
Auton saa käyntiin kun hinaa kovilla kierroksilla. pa-pumppu imee sormitestillä ihan ok. kun starttaa niin pa-putkesta ei tule polttoainetta sammumisen jälkeen.

Onko talbotissa suuntaventtiiliä pa-putkessa, koska aina kun auto on seissyt niin pa-putki on ihan tyhjä???
solarium
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 00:44 Keskiviikko 03 12 2008

ViestiKirjoittaja joujoe » 19:16 Keskiviikko 03 12 2008

Jaa, voisit yrittää uusia tai putsata kaasarin sisuskaluja, neula voi jumittaa. Tosin talbotin nimellä ei kaasariin saa osia, kaasarin tyypin tietämällä ehkä. Itselläni pa putki ei kyllä tyhjentynyt kovin äkkiä itsekseen. Nykiminen ja huono käynnistyminen kuumana oli riesana, johtui osittain väljän koneen huohotusmönjistä jotka tukkivat aina kaikki paikat. Joku bensansuodatinkin noissa on ennen pumppua, voi olla tukossa. Voihan siinä olla tietenkin se bensan paluuta estävä venttiili hajalla tai likainen, jos siinä sellaista on. Pumppu ei kai tarvikkeena kallis ole, jos ei muuten ala toimia, voihan pumpussa olla itsessään tuo bensan paluuta estävä järjestelmä rikki. Simcat tahtoo olla temperamenttisia niinkuin muutkin ranskikset. Itselläni on jo tuosta talbotista kone levinnyt, varaosa-autoksi hankittu 1,3 litran vastaava tosin käy ja kukkuu vieläkin eikä edes raksuta kovin isosti.
joujoe
Harrastaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 16:03 Tiistai 28 10 2008

ViestiKirjoittaja Jante » 15:37 Torstai 04 12 2008

Ainakin Mopo-Sportista voi saada vielä huoltosarjaa kaasuttimeen. En tiedä, onko Talbotissa paluulinjaa takaisin polttoainesäiliölle? Jos on, se saattaa olla tukossa.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja solarium » 18:54 Lauantai 13 12 2008

Ei tarvittu huoltosarjaa ostaa. Haettiin motonetistä sähköinen pa-pumppu, letkuja ja klemmareita. Pa-linjassa oli melkeen joka liitoksessa ilmavuotoja, jotka saatiin selville laittamalla sähk.pumppu päälle ja sieltä mistä suhisi tai vuoti polttoainetta, vaihdettiin letkut ja klemmarit eli loppujen lopuksi kaikki.

Sähköstä pumppua käytetään aina silloin, kun solara rupee nykimään tai on seissyt kauan. Kytkin löytyy pumpulle ohjaamosta.

Kova värkki, ei voi muuta sanoa!!!!!!!
solarium
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 00:44 Keskiviikko 03 12 2008


Paluu Talbot