Alipainepumppu

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Alipainepumppu

ViestiKirjoittaja talbot_d » 03:08 Keskiviikko 21 08 2002

Diesel-Talbotini alipainepumppu pitää ikävää ääntä. Hihna on ok ja
alipainettakin syntyy riittävästi, mutta jotakin on selvästi vialla.
Ääni vaihtelee kierroksista ja auringonpilkuista riippuen sirinästä
kalkatukseen.

Voisiko pumppu olla voitelua vaille ja ruikkaus öljyä sisään korjaisi asian?
Entä voiko oireet kieliä uuden kalvosarjan tarpeesta? Vai onko pumppu
ihan entinen?

Kyseessä siis on 1510 GLD vm -86

Kiitoksia vastauksista
talbot_d
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 02:58 Keskiviikko 21 08 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:47 Keskiviikko 21 08 2002

Eihän hihna ole liian piukalla? Kuulemma PSAn alipainepumput mekkaloivat jos hihna on liian piukalla, kuuluu olla juuri kiikunkaakun luiston rajalla :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 14:44 Maanantai 06 01 2003

Selvisikö ongelma? :?:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja talbot_d » 16:07 Maanantai 06 01 2003

Jante kirjoitti:Selvisikö ongelma? :?:


Joo selvisi. Pumppu oli sisältä rikki. Alipaineetkin hävisivät lopulta
kokonaan.

Kun avasin pumpun, se oli sisältä kuiva ja pumpun pyöritinakselissa kiinni
oleva koukku oli kulunut rikki. Öljyt olivat kadonneet kaiketi jostakin
kalvon vuotokohdasta. Silmämääräisesti kumikalvo oli ehjä, mutta ei
kuulemma kerro vielä mitään. Saattaa olla silti puhki.

Sain uuden vanhan pumpun maakunnasta.
talbot_d
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 02:58 Keskiviikko 21 08 2002

ViestiKirjoittaja Jante » 08:21 Tiistai 07 01 2003

Okei, hyvä homma että nyt ajo sujuu! 8)
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002


Paluu Talbot