Talbotin tuunausta..

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

ViestiKirjoittaja Punto96 » 16:28 Keskiviikko 19 03 2003

Niinpä. Taitaa tosin olla sama ongelma kaikkien 70-luvun lopun ja 80- luvun autojen kanssa. Niitä ei ole vielä tehty kestämään mutta ne sisältää jo kaikkea monimutkaista tekniikkaa ja helposti hajoavia muoviosia. Ihailuni sille joka saa esim. Fiat Stellan joskus museorekisteriin. Tuskin lienee vaikeampaa ylläpidettävää ja hankalampaa kunnostettavaa. Mistä esim. uutta verhoilumateriaalia auringonsyömien penkkien tilalle?
Punto96
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 15:17 Perjantai 03 01 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 16:51 Keskiviikko 19 03 2003

Tai miten korjata ovipahvit joissa on niitä "hitsattuja" saumoja & krumeluureja :roll: Vanhoihin sai aina uutta kangasta päälle kun ei ollut runsaita kuviointeja, kuten niissä mainitsemissasi penkeissäkin jo on...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Punto96 » 17:04 Torstai 20 03 2003

Taitaa olla aika hankalia nuo ovipahvitkin. Horiskossa ne vielä jotenkin menee (varsinkin kun niitä tuli otettua talteen silloin kun romuttamot vielä otti Horisontteja) mutta näyttäisi samanikäisissä Ritmoissa olevan jotain muotoonpuristettua materiaalia jonka päälle on ruiskutettu nukkapinta. Mahtaa entisöijällä olla hauskaa! Kuka tuollaisia tekee tai mistä niitä saa 10 vuoden päästä? Taitaa pitkällä tähtäimellä käydä niin että Suomessa on enemmän entisöityjä T-Fordeja kuin Fiat Unoja tai Simca 1307ja. Ja ne kun on mun ikäiselle paljon koskettavampia kuin T-fordit...
Punto96
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 15:17 Perjantai 03 01 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:26 Perjantai 21 03 2003

Veit sanat suustani! Olen itse sentään valokuvannut kaikki perheessä olleet auto että on jotain muistoa lapsille... :cry:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja njietro » 14:35 Keskiviikko 15 02 2006

JM-käytössä kuulemma talbotin koneesta saa voimaa ja kestävyyyttä kylliksi. Merkkinä Talbot ei kuullosta siltä että talbotin koneella jotain kisoja voittais...
Kun on muija, mopo ja piippu, on aina jotain rassattavaa. ;-)
njietro
Harrastaja
 
Viestit: 35
Liittynyt: 14:31 Maanantai 11 04 2005
Paikkakunta: Vammala

ViestiKirjoittaja eki » 16:56 Keskiviikko 15 02 2006

Punto96 kirjoitti:Taitaa pitkällä tähtäimellä käydä niin että Suomessa on enemmän entisöityjä T-Fordeja kuin Fiat Unoja tai Simca 1307ja. Ja ne kun on mun ikäiselle paljon koskettavampia kuin T-fordit...


Olet asian ytimessä... Itsekin olen noita omia/lähipiirin autoja yrittänyt laitella niin että voisi joskus museoon tarjota... :oops:
eki
AutoGuru
 
Viestit: 885
Liittynyt: 10:48 Keskiviikko 12 06 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

ViestiKirjoittaja jate2 » 15:17 Perjantai 17 02 2006

Jep jep, niin vaan "T-pappa" olis vieny minunkin "aarteet" tallikompleksin nurkalta romuun... Eihän nuilla ole mitään arvoa, pois vaan, saadaan pihalle lisää "arvoautoja", ehkä, joskus (pari ruostekasaa ja joku penkinrunko). Sitä käy sitte pussihosupatut ihastelemassa kaukaakin...
Tuntuu aika heikolta löytää sisustaa Consul Coupe -73:een, entinen teiniauto.
Muita hieman "hankalia" Carina -74 ja Acona B -77.
Kaikki on saaneet aikalaista tuskingia osakseen, valitettavasti...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere

Edellinen

Paluu Talbot

cron