Talbotin tuunausta..

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Talbotin tuunausta..

ViestiKirjoittaja hanttu » 07:23 Keskiviikko 31 07 2002

Pitääkö sellainen huhu paikkaansa, että peugeot 405:en kone menisi suoraan horisontin keulille? Jos joku tietäis.. :wink:
hanttu
Harrastaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 07:16 Keskiviikko 31 07 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:50 Keskiviikko 31 07 2002

Jos jostain Espanjasta löydät 405sen pikkukoneella, heillä tuo Talbotin pieni ns G-moottori oli ängetty niihinkin. Meillähän se G oli vain Talbotissa ja 309-1,3 Pösösessä. Ja tietysti wanhoissa Simcoissa... Toisaalta Diesel-Talbotin XUD-moottori on ollut tälle vuosituhannelle käytössä, joten 405sen Diesel sopii myös Talbotin Dieselin koneeksi mutta sitä tuskin haet :lol: Todennäköisesti Diesel-Talbotiin sopisi myös XU-bensakone, mutta voipa olla hankalaa löytää Diesel-Talbot ja katsastaa se isommalle bensakoneelle :roll:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja jerry » 23:03 Perjantai 13 12 2002

Elä hyvä veli... eihän tuollaista voi tuunata...
jerry
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22:59 Lauantai 18 05 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 14:04 Tiistai 31 12 2002

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 19:38 Torstai 02 01 2003

Kyllähän Talbot on hieman aliarvostettu auto, mutta niistäkin saa tyylikkäitä kun näkee vaivaa... :wink:
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 13:15 Maanantai 06 01 2003

DELETED
Viimeksi muokannut DELETED päivämäärä 19:07 Sunnuntai 02 03 2003, muokattu yhteensä 1 kerran
DELETED
 

ViestiKirjoittaja seat sdi -mies » 13:56 Torstai 23 01 2003

8O
Viimeksi muokannut seat sdi -mies päivämäärä 19:07 Keskiviikko 29 01 2003, muokattu yhteensä 1 kerran
seat sdi -mies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 134
Liittynyt: 09:52 Torstai 16 01 2003
Paikkakunta: tt

ViestiKirjoittaja Jante » 11:50 Maanantai 27 01 2003

400 tkm ajomäärällä kaikki pikkudieselit alkavat olla finito...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja seat sdi -mies » 17:17 Maanantai 27 01 2003

:idea:
Viimeksi muokannut seat sdi -mies päivämäärä 19:07 Keskiviikko 29 01 2003, muokattu yhteensä 1 kerran
seat sdi -mies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 134
Liittynyt: 09:52 Torstai 16 01 2003
Paikkakunta: tt

ViestiKirjoittaja Jante » 08:49 Tiistai 28 01 2003

Niitä ihmekatsastuksia tulee joskus vastaan...tunnen erään autojobbarin, joka saa leiman tutulta katsastusmieheltä viemällä vain rekisteriotteen leimattavaksi...ihan tosi, valitettavasti :cry:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 22:12 Maanantai 03 03 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja DELETED » 17:00 Sunnuntai 09 03 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 14:52 Maanantai 10 03 2003

Niinhän se on... :D
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Punto96 » 16:55 Tiistai 18 03 2003

Mutta karseita palapelejä. '82 mallinen Horisontti on jo hieman enemmän harrastekäytössä. Juuri mistään ei enää löydy osia, ja jos löytyy pitää aina varmistaa että sopiihan se nyt juuri omaan autooni vaikka Talbot Horizoniin onkin. Detaljiosat vaihtuu joka vuosimallin sisällä, juuri mikään ei käy Horizonin ja Solaran välillä. Nopeusmittarin vaijereita on ainakin 7 erilaista sorttia, samaten startteja. Virranjakajiakin on viittä eri mallia. Taitaa tulla museotarkastajan painajainen jos näistä joku jaksaa kolmekymppiseksi sinnitellä...
Punto96
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 15:17 Perjantai 03 01 2003

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:19 Keskiviikko 19 03 2003

Ja kun kuvittelevat nuo vanhat jäärät että näitä kyllä Suomessa riittää :evil: Totta puhut, ma-tarkastajan painajainen mutta onneksi meitä on niitäkin jotka tuntevat myös youngtimereita paremmin kuin kanttiautoja :lol:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Seuraava

Paluu Talbot