Swift 91 1.3 GLXi: jakopäähihnan vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Swift 91 1.3 GLXi: jakopäähihnan vaihto

ViestiKirjoittaja Sussu » 18:13 Tiistai 23 01 2007

Heipähei taas kaikille!

Tällä kertaa askarruttaa kyseisen auton jakopäähihnan vaihto. Koska ajankohtainen? (Ei hajuakaan koska viimeksi vaihdettu tai onko; auto ollut mulla nyt 80 tuhannen km verran (yht. siis 260 tkm!!!)). Ja sitten se tärkeämpi juttu: Onko joku vaihtanut; hankalaa??? Mitä teen yms neuvot kullan kalliita, jotta uskallan edelleen rääkätä pikkusuizaani pitkillä matkoilla.

Sussu
Sussu
Harrastaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: 08:12 Maanantai 21 11 2005

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:38 Keskiviikko 24 01 2007

Vaihtoväli 100.000 km tai viisi vuotta, ohjeaika 1.9 tuntia.
Erikoistyökaluja ei tarvita, aikaa tuhraantuu purkamiseen jotta hihnaan pääsee käsiksi.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Siikki » 21:34 Sunnuntai 28 01 2007

Nappaat jostain Autodatan, siellä on muistaakseni jonkinlaiset kuvat... Tai voin lähettää s-postiin tai tänne foorumille linkittää jos on tarvis.
Siikki
Harrastaja
 
Viestit: 48
Liittynyt: 13:10 Maanantai 25 12 2006

ViestiKirjoittaja jate2 » 17:26 Tiistai 30 01 2007

Todella helppo vaihtaa. Ilmanputsarille tuleva putki, joka on siinä edessä, pois. Sitten näkee mitä pitää irroittaa. Merkit on todella selkeät. Kiristin on jousitoiminen, täräyttää hihnan oikealle kireydelle. Muista vaihtaa kiristin samalla. Pätee sama 90ast, oitkällä sivulla, kuten muihinkin. Jos laitat liian kireälle, alkaa ääntään.
Kurkkaa myös venttiilikopan sisälle, että onko nokka-akselin laakeripukit kiinni. 2 isoa ristipäätä per pukki. Kiristysmomentti on kiinni, käsin,järkevästi (M4). Jos käynyt huollossa hihnan vaihdossa, laakeripukkiin lyöty pistepuikolla lukitus, ettei ruuvi irtoa ja mene nokan/nostimen väliin... Seuraa täystuho. On vain 1,3"isolohkossa". 1.0 "pikkulohkossa" on erilainen rakenne ja hydraulinen säätö.
Kai muistit venttiilien säädön??? Säädetään/ tarkastetaan samaan aikaan jakohihnan vaihdon kanssa. Venakopassa on korkkitiiviste, vaihdettava, muuten vuotaa...
ÄÄH, ...tana, anna LEKA!!!
jate2
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18:07 Maanantai 09 02 2004
Paikkakunta: Tampere


Paluu Suzuki