sa 310

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

sa 310

ViestiKirjoittaja nepu » 16:08 Maanantai 20 01 2003

onko ketään hairahtunut ostamaa kyseistä koppia.. laittakaa jotain käyttökokemuksia tänne...

minulla on muuten aivan kelpo peli 8) mutta tyhjäkäynti huitelee varmáan parissa tonnissa, aivan kuin ryyppy olisi päällä koko ajan, mutta se ei ole :roll:
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

ViestiKirjoittaja Mimmi » 16:21 Maanantai 20 01 2003

Säädä sitä tyhjäkäyntiä pienemmälle, niin saat kuunnella josko sieltä alta löytyisi piileviä ongelmia (tyhjäkäynnin nostolla kun on joskus peitelty ongelmia).
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja nepu » 17:00 Maanantai 20 01 2003

ei tapahdu mitään vaikka suinka säätäisi ruuvia edestakaisin...onko tietoa mikä se pitkä ruuvi on siinä tyhjä käyntiruuvin vieressä?. onko jollain täällä palstalla harhailevalla vinkkiä kaasarin säätöihin kun ei tunnu mistään löytyvän korjauskäsikirjaa tai vastaavaa...
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

juu..

ViestiKirjoittaja nepu » 20:27 Torstai 06 02 2003

hiljasta on kuin huopatossutehtaalla.... :(
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:42 Perjantai 07 02 2003

En omista ko. "koppia", mutta annan "valistuneen arvauksen" siitä ruuvista: se todennäköisesti on seoksen säätöruuvi, kaasarissa kun (muistaakseni) on kaksi ruuvia: tyhjäkäynnin ja seoksen säätöruuvit.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

entäs tämä sitten...

ViestiKirjoittaja nepu » 09:44 Sunnuntai 02 03 2003

kuinka saan normaalin tarvikekierroslukumittarin sovitettua kolmelle 8) sylinterille? olen nähnyt vain sellaisia jossa on soveltuvuus 4, 6 ja 8 sylinterisille...vai onko muita??? 8O
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

ViestiKirjoittaja Mimmi » 15:53 Sunnuntai 02 03 2003

Tarvikemittarin saa toimimaan 3 sylinterillä säätämällä sen 6 sylinterille ja kierrokset ovat todellisuudessa kaksinkertaiset näyttöön nähden.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jante » 18:43 Sunnuntai 02 03 2003

By the way...sinulla on Swiftin edeltäjä SA 310, EIKÄ SA 130 :!:
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

jep

ViestiKirjoittaja nepu » 17:13 Maanantai 03 03 2003

olet aivan oikeassa. tullut pikku virhe, mutta ei siitä ketään rangaista... :D
nepu
nepu
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 14:57 Maanantai 27 05 2002
Paikkakunta: pori

ViestiKirjoittaja Jante » 13:35 Keskiviikko 05 03 2003

Älä ole niin varma... :D
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja DELETED » 17:08 Sunnuntai 09 03 2003

DELETED
DELETED
 

ViestiKirjoittaja Jante » 18:44 Keskiviikko 12 03 2003

Niin...
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja akuankka » 20:52 Tiistai 02 11 2004

Putsaa tyhjäkäyntiventtiili joka on kierretty imusarjan päälle .sen pitää läpäistä ilmaa toiseen suuntaan päästä puhaltaen.Tarkista kaasuttimen putsaajan alla olevan tuloilman puoleinen osa joka altapäin kiinnitetty tuloputkeen. Se voi olla irronnut niittauksesta.Myös virranjakajan alipaineletku voi vuotaa tai jakajan puoleinen kumi rikki.
akuankka
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 20:04 Tiistai 02 11 2004

ViestiKirjoittaja automies » 17:29 Keskiviikko 19 12 2007

Kaasarissa on kolme säätö ruuvia 1=tyhjäkäynti 2=Ryypyn kierrosluku 3=tyhjäkäynnin seos.
Kaiken voi korjata. ihminen ne on tehnytkin.
automies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 17:22 Keskiviikko 19 12 2007

ViestiKirjoittaja automies » 17:36 Keskiviikko 19 12 2007

Minulla on itselläni ollut ko. tynnyri ja olen ajellut sillä vuodesta 2000 onnellisesti n:230000km mittarilukeman ollessa nyt 357000km. Kone on tosin ollut auki jolloin vaihdoin männän renkaat ja laakerit. Vaihteisto alkaa olla nyt "jo" aika väsynyt. Mielestäni erittäin kestävä pikkuauto, edellyttäen tietysti että sitä myös huolletaan.
Kaiken voi korjata. ihminen ne on tehnytkin.
automies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 17:22 Keskiviikko 19 12 2007

Seuraava

Paluu Suzuki