Suzuki Alto -88 pakosarja

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Suzuki Alto -88 pakosarja

ViestiKirjoittaja Jin80 » 15:40 Tiistai 18 04 2006

Ko. autossahan on tälläinen todellinen Japanilais-insinöörin kehittämä pakosarjan "jousikiristeinen" laippa johon itse putki tulee kiinni? Onkos jollain jotain käytännön niksiä, että miten tuon liitoksen niinku oikeesti saa pitämään... :D Viime katsastuksessa oli putki laipasta kokonaan irti ja ei saatu arvoja mitattu... Ostin uuden tiivisteen ja kiristelin putken laippaan kiinni ja sit nopeesti konttorille. Altosein meni kuin menikin arvoista läpi. 8) No meni noin 2vko. ja putki pörisee taas ihan pirusti. Kurkkaus konepellin alle ja sama ongelma. Onkos kellään tähän mitään käytännön niksejä, että mites toi oikeen kannattaa laittaa kiinni jotta pysyis paikoillaan...:)
Jin80
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 19:20 Keskiviikko 11 08 2004
Paikkakunta: Kaarina

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:36 Keskiviikko 19 04 2006

Mitä ilmeisimmin moottori heiluu sen verran että liitos aukeaa. Ja moottorin tuentaa tuskin alat entraamaan uuden veroiseksi uusilla osilla? Mites olisi laittaa oikea jousto-osa (haitari) pakoputkeen, jolloin se etuliitos ei ole niin kovilla...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Suzuki