SJ413 -85 Puolan asennus

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

SJ413 -85 Puolan asennus

ViestiKirjoittaja SJ413LWB » 09:11 Torstai 02 08 2012

Viallisen puolan vaihto uuteen malli Motonet Puola etuvastuksellinen. Mietityttää se puolan mukana tullut valkoinen "vastus"? Mittaamalla siinä ei ole vastusta ollenkaan vaan vaikuttaisi olevan tavallinen varoke/sulake??
Tietääksen alkuperäisessä järjestelmässä ei ole etuvastusta?
Moottori G13 kärjellinen sytytys. Onko Motonetin ko.puola matalajännitteinen joka tarvitsee 9v:n jännitteen ja sitä ei voi kytkeä ilman etuvastusta?
SJ413LWB
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09:06 Torstai 02 08 2012

Re: SJ413 -85 Puolan asennus

ViestiKirjoittaja cedricfan » 11:36 Torstai 02 08 2012

Tuollaisen puolan etuvastuksen resistanssi on noin 1,5 ohmia eli pistäpä pieni asteikko siihen mittariin :wink:
Ja jollei alkuperäisen puolan lähellä näy etuvastusta, niin on syytä varmistaa asia vielä mittaamalla. Auto käyntiin ja paljonko voltteja puolan plussalla on? Kymmenisen volttia = on etuvastusmalli, vastus vaan on jossain jemmassa. Ja jep, etuvastuspuola toimii (moottorin käydessä) juurikin matalammalla jännitteellä, ja etuvastus on pakollinen.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10019
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: SJ413 -85 Puolan asennus

ViestiKirjoittaja BA » 12:52 Torstai 02 08 2012

Omassa -85 Altossa on esivastus kyllä, puolassa itsessään kiinni kyljessä. Tarkistin puoli minuuttia sitten. :)

Voin tarkistaa myöhemmin vielä Suzukin omasta EPC:stä onko SJ:ssä alun perin esivastusta vai ei, ja missä päin se on, voi olla johdossakin itsessään.
SA310:ssä esivastus on myös kyllä puolassa itsessään kiinni ihan kuten Altossa.
Tallissa parhaillaan viisi Datsunia, Suzuki, Honda, Peugeot ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 850
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: SJ413 -85 Puolan asennus

ViestiKirjoittaja SJ413LWB » 13:44 Torstai 02 08 2012

Mittasin sen Motonetin "sulakkeen" ja se antoi vastukseksi 1.7ohmia. Eli tuo on sitten asennettava + puolelle ennen puolaa jos käytän sitä. Starttisyöttö sitten ohi sulakkeen.
Mittaan toki vielä sen nykyisen jännitteen ennen asennuksia.
Kiitos tiedoista : )
SJ413LWB
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09:06 Torstai 02 08 2012


Paluu Suzuki