SA310 apuja kaivataan

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

SA310 apuja kaivataan

ViestiKirjoittaja JaakkoM » 09:52 Sunnuntai 09 05 2010

niin kyseessä G10 tekniikalla varustettu swifti laatikko vikaisena ja yritystä ollu katella uutta tilalle ei vain mistään meinaa löytyä 1.0 koneella olevia purkuautoja joten ajattelin kysellä sopisiko G13 koneisen swiftin loota tai mahdollisesti alton loota omaani. Millään vihtis rueta tekeen laatikko remppaa(laakerit sökönä)
JaakkoM
Harrastaja

Re: SA310 apuja kaivataan

ViestiKirjoittaja jip59 » 22:22 Sunnuntai 09 05 2010

Ellet mistään löydä käytettyä laatikkoa (jossa jo mahdollisesti on sama tyyppivika) niin laita yhteystietosi mulle YV:nä niin välitän ne työkaverilleni joka on ainakin Balenon laatikoita lukuisia kunnostanut juurikin laakerivikojen takia.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru

ViestiKirjoittaja joelGT » 10:55 Lauantai 05 02 2011

Tuota mikäköhän noissa on yleensä vikana, itellä myös laatikosta ykkönen välillä hukuksissa. Eli ykkösen saa päälle kun auto liikkuu hieman, tai todella nopeasti ja voimalla tumpata keppi ykköselle.
Ostin jo merkkiliikkeestä 1 vaihteen sykronkin, mutta tuli mieleen että voisko se olla myös 1. vaihteen siirtohaarukassa vikaa?

Jos tietäisi mistä se yleensä johtuu, niin helpottaisi asiaa aika paljon. Itse en ole laatikkoa purkamassa, vaan sen tekee korjaamo. Voisi kertoa heti niille mistä yleensä johtuu, niin olisi halvempi korjauslasku. Laatikoitahan tuohon ei oikein järkevällä hinnalla saa mistään ja niissäkin saattaa olla sama vika. Omaan on entinen omistaja vaihtanut purkaamolta laatikon, eikä auttanut

Muiden swiftien laatikotkaan ei sovi, ellet tee isoa työtä vetareiden ja laatikon kiinnitysten kanssa. Ja tarvitsee vielä sovitelaipankin koneen ja laatikon väliin.
joelGT
Harrastaja

ViestiKirjoittaja Jan Aho » 23:21 Lauantai 21 01 2012

Minun käsitykseni mukaan se ykkönen hajoaa nimenomaan silloin, jos se on runnottu päälle auton liikkuessa. Suzukin laatikko ei siedä sitä, pitää pysähtyä ennenkuin ykkösen saa päälle.

Minulla olisi sekalaisia purettuja osia, lähinnä 1,0 litraisesta. Tietenkin paljon ajettujen autojen osia ne kaikki ovat, mutta jos niitä joku vielä tarvitsisi?

Sähköposti on: voiolla@netti.fi.
Jan Aho
Harrastaja

Paluu Suzuki