'91 Legacy 1.8 4WD nyki ja nuukahti

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

'91 Legacy 1.8 4WD nyki ja nuukahti

ViestiKirjoittaja A-L » 22:48 Sunnuntai 07 06 2009

Nyt se sitten tapahtui: ensimmäinen ohjastamani japsi joka jätti pitkällä matkalla tien päälle.

Oltiin jätkien kanssa tulossa keikkareissulta Jyväskylästä eikä päästy kauaskaan kun Legacy alkoi nykiä aika rajusti. Pysähdyttiin pari kertaa katsomaan onko jotain selkeästi poikkeavaa eikä sellaista näkynyt, joten koitettiin jatkaa matkaa. Nykiminen kuitenkin paheni ja vauhti alkoi hiipua ja kun pysähdyttiin uudestaan oli hyvä jos auto omin voimin pysyi edes käynnissä. Niukin naukin saatiin vempula Korpilahden Nesteen pihaan ja erinäisten vaiheiden myötä mietin nyt siis kotosalla mitä sille pitäisi tehdä. Tehdä pitäisi pian ja pienellä budjetilla.

Check engine-valo paloi ja on palanutkin aina silloin tällöin. Nykimistäkin on ajoittain esiintynyt, mutta se on tosiaan ollut hyvin ajoittaista eikä tuollaista jatkuvaa ja pelottavaa. Silti mietin voisko kyseessä olla se perinteinen bensapumppu? Kuulosti kylläkin siltä, että se pelaa, ainakin jossain määrin. Puola? Onko muita ehdotuksia? Tulpat ja öljyt autoon on vaihdettu ihan hiljattain, mutta ne nyt tuskin tällaisia ongelmia aiheuttaisivatkaan. Menomatkalla auto toimi ihan niin kuin pitikin.
Vastauksia ootellessa, huomisen aikana kiesi pitäisi saada Korpilahdelta edes johonkin ja 120 kilsan hinausreissu ei oikein nappaa.
A-L
Harrastaja
 
Viestit: 46
Liittynyt: 05:12 Perjantai 04 11 2005
Paikkakunta: Tre

Re: '91 Legacy 1.8 4WD nyki ja nuukahti

ViestiKirjoittaja A-L » 19:38 Keskiviikko 10 06 2009

Sen verran tähän on nyt tullut edistystä, että ajoin auton toissapäivänä Jämsään korjaamolle ja sen jälkeen aika onkin kulunut soitellessa ja ootellessa. Yksi tulpista oli ollut löysällä, mutta juuri muuta varsinaista vikaa ei ole autosta löytynyt. Nyt se toimii niin kuin pitäisi kylmänä, mutta moottorin lämmetessä aloittaa nykimisen. Eli onko jollain ollut samanlaisia ongelmia Lekapon kanssa ja osaisko joku jollain lailla arvioida kuinkahan paljon moisen ongelman korjaaminen tulee maksamaan? Provinssiin pitäis ajamalla päästä, mutta nyt alkaa näyttää vähän pahalta...
A-L
Harrastaja
 
Viestit: 46
Liittynyt: 05:12 Perjantai 04 11 2005
Paikkakunta: Tre

Re: '91 Legacy 1.8 4WD nyki ja nuukahti

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:24 Keskiviikko 10 06 2009

Kampiakselin tai nokka-akselin asentotunnistin?
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"


Paluu Subaru