subaru legacy v 90 1.8 etuveto vetonivelen vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

subaru legacy v 90 1.8 etuveto vetonivelen vaihto

ViestiKirjoittaja Antti kantonen » 07:34 Perjantai 09 06 2006

Onko kinkkinen vaihtaa ja oliskos jotain vinkkejä ku ei oo tullu koskaa vaihettuu viel subarun vetonivelt .
Antti kantonen
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 383
Liittynyt: 19:47 Perjantai 20 05 2005
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 11:45 Sunnuntai 13 04 2008

No jos se on samanlainen ko nelikossa niin melko simppeli homma. auto ylös, rengas irti, se vetoniveltä paikallaan pitävä iso 32mm lukitusmutteri irti, sitten iskarin alapään pultit auki. sitte vaan vähän moukaria (liukuvasara kuulemma kullanarvoinen tässä toimenpiteessä) sinne vetonivelen ulompaan päähän että irtoaa booreista, saattaa olla lujassaki. sitte ko vetonivel on pyörännavasta irti niin ei muutaku vetonivelen "taakse" muutama napakka isku (jos ei ole aikoihin vaihdettu niin pahimassa tapauksessa muutama napakka isku tarkottaaki vetonivelen pilkkomista rälläkällä) niin vetonivel pitäs olla kätösessä. sitte vaan akselin pään kevyt puhdistus, uusi nivel paikalleen päinvastasessa järjestyksessä uusilla osilla, eli se lukkosokka vetoakselin ympärille, ja uusi keskimutteri, yms reilun vaseliinin kera :) Niin ja tietty se uusi suojakumi akselin päälle ennenkö vasaroi uuden nivelen kiinni.

Pähkinänkuoressa se menee suurin piirtein noin, takuita en kuitenkaan anna mutta eiköhän nuillaki jo alkuun pääse. :wink:
jugi_1985
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 11:29 Sunnuntai 13 04 2008


Paluu Subaru

cron