Muutama kysymys Leonesta.

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Muutama kysymys Leonesta.

ViestiKirjoittaja ptk » 09:53 Sunnuntai 24 04 2005

Olen ostamassa vm.-88 1.8 awd leonea jolla on ajettu n.100tkm (oikeat kilometrit ollu uudesta asti vanhalla papalla) Huollettu aina merkkiliikkeessä ja jotain pelti hommia tehty viimme syksynä. Mitä moisesta kannattaisi kattoa ennen ostamista ja mitä suunnilleen kannattaisi maksaa.?
ptk
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 18:29 Sunnuntai 21 03 2004
Paikkakunta: hki

ViestiKirjoittaja Jante » 12:26 Sunnuntai 24 04 2005

Monet vanhat papat ovat aika kiduttajia autolle, monesti kytkin on poltettu pilalle jo 50 tkm kohdalla, eikä vaihtaessa aina muisteta kytkintä käyttää. Samoin liikkeellelähdössä on hyvä olla reilut 5000 r/min ennen kuin aletaan sorvaamaan kytkinlevyä...
Ei kannata ainakaan paljoa maksaa, 500 euroa voisi olla kattohinta.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja cedricfan » 06:34 Maanantai 25 04 2005

Leonen (sekä Legacyn) perisynnit ovat ruoste, ruoste ja ruoste. Lisäksi jotkut osat kuten vaikkapa iskarit ovat uskomattoman arvokkaita.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10033
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

noh

ViestiKirjoittaja gis » 16:24 Perjantai 06 05 2005

Hinta riippuu tietty aika paljon miltä ruostetilanne näyttää. Itselläni on melko lailla ruosteeton Leone -88, ajettu nyt 426 000 eikä koneelle tiettävästi tehty mitään remonttia (siis 1.6 bensa!). Niin, katso erityisen tarkkaan pyöräkotelot. Hankalia hitsattavia, varsinkin jos iskarien ympäristötkin kärsineet. Muutoin Leone Coupe on tiloiltaan aivan upea, Iso-Weke katiskakin mahtui sisälle autoon...

Noilla kilometerillä ei pitäisi vielä olla vetoniveltenkään lopussa, mutta nekinhän yleensä huomaa koeajossa... suojakumit joka puolelta kannattaa katsoa ja vaihtaa tarpeen mukaan.
gis
Harrastaja
 
Viestit: 34
Liittynyt: 13:01 Maanantai 10 02 2003


Paluu Subaru

cron