SUBARUN KAASUTIN

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

SUBARUN KAASUTIN

ViestiKirjoittaja kalervojokinen » 06:55 Sunnuntai 07 04 2002

Missä vika kun kaasuttimen toinen kurkku ei toimi.
Alipaine kalvo on ehyt ,kaasuttimen sisältä ei tule alipainetta.
Autoni on SUBARU LEONE 1.8 vm 87 4wd Farmari
kalervojokinen
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 06:26 Sunnuntai 07 04 2002
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

ViestiKirjoittaja Antti » 22:23 Maanantai 06 05 2002

Mistä tiedät ettei se toimi? Alipaineella toimivan toisiokurkun toimintaa on silmämääräisesti paha tarkastaa, ellei sitten kaveri istu konehuoneessa auton liikkuessa. Elipä paikallaan pyöriessään moottori ei tuota riittävästi alipainetta kurkun avaamiseen. Parhaiten toiminnan voit tarkastaa kuuntelemalla. Ota putsari pois ja/tai mielellään koko kotelo. sitten vaan kihdyttelemään siten että kiihdytyksen aikana nostat ja lasket kaasupoljinta samalla kuulostellen moottorin ääntä, toisiokurkun aukeaminen pitäisi olla selvästi kuultavissa, tietty olettaen että moottorin ääntä edes jonkin verran kuuluu sisälle.
If it ain't broken, don't fix it, add more power.
Antti
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 21:41 Torstai 25 04 2002

Alipaine?

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:57 Tiistai 07 05 2002

Kaasarin sisällä olevat alipainekanavat ovat joskus naurettavan pieniä: ei paljoa tarvita jotta kanava on tukossa. Kaasuttimen puhdistusmyrkyllä olen itse onnistunut avaamaan yhden tukkoutuneen kakkoskurkun alipainekanavan, kyseessä oli Nissanin Hitachi-kaasutin :wink:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10018
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Antti » 21:39 Torstai 09 05 2002

Ja esimerkiksi satunnaisen käyntihäiriön ollessa kyseessä saattaa jossain kanavassa olla pienen pieni roska, joka liikkuu kanavassa sen verran että välillä päästää ilmaa/bensaa ohitseen ja välillä taas ei. Ikävää on emmonen. ;)
If it ain't broken, don't fix it, add more power.
Antti
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 21:41 Torstai 25 04 2002


Paluu Subaru

cron