Ongelmia kipinöissä -> Legacy 1.8 16V

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Ongelmia kipinöissä -> Legacy 1.8 16V

ViestiKirjoittaja Jeppe » 11:33 Torstai 15 05 2003

Otsikon mukaisesti.. löytyykö tietoa keneltäkään??

Ongelma vaan ei olekaan ihan yksinkertainen. Auto antaa kipinän 1 ja 4 sylintereille mutta EI 2 ja 3 sylintereille = joka toisella yläkuolokohdalla. Johdot, Puola, Jakaja ja Sytyn ohjausyksikkö OK. Iso (ruiskun) ohjauslaatikko vielä tsekkaamatta.. Autohan siis on Hitachin 1-pisteruutalla ja vm. -90

eli

Onko kellään ratkaisuja ongelmaani??

jucca@www.fi
Once it pop´s, you can´t stop it
Jeppe
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 12:01 Perjantai 05 04 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja cedricfan » 13:15 Torstai 15 05 2003

Onkos siellä vielä tavallinen pyörtimellä varustettu jakaja, ilmeisesti jos auto on 90-mallinen. Jos kerran kansi (ja tietysti samalla pyörrin) on vaihdettu uusiin tulppien ja johtojen kanssa on mystistä. Onhan puristukset kunnossa? Tulpat ja johdot ei välttämättä näy silmällä tai yleismittarilla muuten, olihan ne varmasti uusia?
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10040
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja Mimmi » 16:17 Torstai 15 05 2003

Eihän vain sinulla ole mennyt tulpanjohdot ristiin :?: Vika kun vaikuttaisi näin kaukokatseella tirkisteltynä vähän siltä (2 ja 3 pytyistä).
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja jelmo » 03:32 Sunnuntai 18 05 2003

kokeile huviksesi toisilla tulpilla ei olisi ensimmäinen sarja uusia tulppia jotka ei toimi :twisted: samanlaista vikaa etsittiin saab 96 konehuoneesta ja lopullinen vika oli bosch tulpissa jokin sekunda erä
jelmo
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 57
Liittynyt: 08:16 Perjantai 25 04 2003


Paluu Subaru