Iskunvaimentimen vaihto (työkalut)

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Iskunvaimentimen vaihto (työkalut)

ViestiKirjoittaja PPatti » 12:40 Maanantai 16 01 2017

Katselin tuosta Superb:in iskunvaimentimen vaihtoa.

Noita työkaluja puuttuisi tuo 1:52 kohdalla oleva ulosvetäjä sekä 4:47 tarvittava jousipuristin.

Eli olisiko tuohon suosituksia että mikä olisi hyvä yleiskäyttöinen ulosvetäjä tuohon vetoakselin ulosvetämiseen, saisi olla mielellään sellainen universaali että kävisin muihinkin kuin VAG autoihin.

Sitten minkälainen jousipuristin olisi hyvä tuohon jousen purstamiseen. Tämäkin saisi olla kotikorjaamoon soveltuva ettei tarvitse olla ihan noin massiivinen vaan ihan sellainen millä nyt yleisimmät jousi ja iskarityöt saisi tehtyä.

En nyt vielä osannut päättää että minkälaiset työkalut tähän olisi hyvät.
PPatti
Harrastaja

Re: Iskunvaimentimen vaihto (työkalut)

ViestiKirjoittaja PPatti » 12:41 Maanantai 16 01 2017

Itse itselleni vastaten, olisko tämä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/804211/K ... -2-kapalaa

työkalu riittävä jousien puristamiseen vai onko jotain muuta harkinnan arvoista työkalua olemassa.
PPatti
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:57 Maanantai 16 01 2017

Yleensä on riittävä henkilöautojen jousille. Mutta jos jousi on erityisen pitkä tai jäykkä (esim vanhemmat Mersut), niin kannattaa katsoa myös vahvemmat mallit.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

ViestiKirjoittaja PPatti » 13:54 Maanantai 16 01 2017

Hyvä tietää tuosta, pitää katsoa vielä paikanpäällä miltä vahvuus näyttää tuossa ja toisissa malleissa.

Mutta mites tuo toinen "jarrulevy napa, vetoakseli" pyöreä ulosvetäjä. Löytyykö siihen soveltuvaa vai pitääkö tuo tehdä jostakin 12mm teräslevystä itse? Kauhea homma alkaa porailemaan noita reikiä.
PPatti
Harrastaja

ViestiKirjoittaja cedricfan » 14:08 Maanantai 16 01 2017

Odotellaanpa vastaavatko kolleegat siihen, minun täytyy myöntää että itse en moista löytänyt :oops:
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

Paluu Skoda