Cordoba tdi -99

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Cordoba tdi -99

ViestiKirjoittaja ripa64 » 11:20 Keskiviikko 24 06 2009

Onko kukaan vaihtanut venttiilinvarren kumeja kyseiseen autoon... Millainen homma On?
ripa64
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 15:46 Lauantai 01 03 2003

Re: Cordoba tdi -99

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:37 Keskiviikko 24 06 2009

Jos noita hommia on tullut tehtyä vanhempiin (työntötanko)koneisiin niin eipä tuo ole kovin paljon suurempi homma. Elikkäs jakopään purku, venakoppa pois, nokka-akseli pois ja hyvä työkalu jolla saa painettua venttiilin jousta kasaan että saa lukot pois. Selväähän on että mäntä pitää olla oikealla kohdalla oikeassa sylinterissä työskennellessä. Paineilman tarpeesta en ole varma tarviiko sitä sylinteriin syöttää tuossa mallissa sillä venttiilit käyvät niin liki mäntää. Kokemusta kun ei ole sillä koskaan dieselin vv-kumeja ole tarvinnut vaihtaa, bensoihin sentään useisiin kymmeniin. Niin ja kasausvaiheessa on hyvä olla jakopään ajoitustyökalut kun siinä jakohihnan pyörässä ei ole kiilaa. Siispä jos ei ole ennen tehnyt moisia hommia eikä ole tarvittavia erikoistyökaluja niin suosittelen ostopalvelua.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"


Paluu Seat