onkelma

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 20:23 Tiistai 24 03 2009

ilmamäärämittari tuottaa ongelmia nyt kiinnostaisi värkin rakenne eli kysymys olisi helppo ... millainen rakenne on mittarissa ja yleensä koko ruiskussa ja kapinen on 900i 8v -87 turboton vekotin . siksi kyselen koska tyhjäkäynti on kaikke välillä 500-1500 rpm ja seos ruuvia kun painelee siis ei kierrä vaan painelee niin taas lähtee saba toimimaan ok ja vetojakin ok niin ku sabassa niitä on.
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja nalleolut » 08:23 Keskiviikko 25 03 2009

http://www.ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=87

tuolla aika hyvin selostettu ruiskun toiminta.

aika kiva ruisku ku pelaa ,mut ongelmien kans yks perkele..
saab+kupla+solifer sm
nalleolut
Harrastaja
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12:25 Tiistai 05 04 2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 18:22 Keskiviikko 25 03 2009

Jees kiitoksia tuostahan tuon vekottimen periaatteen kivasti näkee. Voiskohan se olla tuo osa 28-1357 jonka vaihdolla tuo rupeaa vörkkimän vai jokin muu ??
Hyviä vinkkejä kellään miten tuo olisi viisainta puhdistella?
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:00 Torstai 26 03 2009

28-1357 on ruiskupumppu :|
Ja CRCeellä on erikoispuhdistusaine noille mittareille, niitä ei saisi putsata muilla kuin ko tarkoitukseen tehdyillä aineilla.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10037
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:42 Torstai 26 03 2009

Saabin B201 moottorin kanssa pitäisi olla K-jetti, jossa ei ole IMMua.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3837
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 15:42 Torstai 02 04 2009

Mimmi kirjoitti:Saabin B201 moottorin kanssa pitäisi olla K-jetti, jossa ei ole IMMua.


No ei oo ei vaan moni siintä sitä nimitystä käyttää.... noh kuiteski lautanen ei jumita ilma vuotoja ei löydy ja silti kierrokset rullaa 1000-1500.. mitähän sitä seuraavaksi keksisi katsella.
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:20 Torstai 02 04 2009

Lisäilmaventtiiliä kurkkisin.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3837
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 05:42 Perjantai 03 04 2009

Mimmi kirjoitti:Lisäilmaventtiiliä kurkkisin.


Kuinkas tuon vekottimen toiminnan saapi tarkastettu ??
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Mimmi » 16:27 Perjantai 03 04 2009

Löytyypi kaasuläpän vierestä/alapuolelta ja siihen tulee sähköjohto ja 2 letkua.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3837
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 18:30 Lauantai 04 04 2009

Mimmi kirjoitti:Löytyypi kaasuläpän vierestä/alapuolelta ja siihen tulee sähköjohto ja 2 letkua.


Juu näin on sielähä se imusarjan vieresä moottorin etupäässä tai miten sen nyt tahto sanoa kun kone on vikaperin :D .Vaan tuumin tuossa että mitäpä tuolle osasi tehä kun ei oikein viittisi randomilla vaan uutta ostaa enneku saanu jonkinlaista mutu nykysen kunnosta..
Viimeksi muokannut Karvanaamari päivämäärä 11:39 Sunnuntai 05 04 2009, muokattu yhteensä 1 kerran
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:08 Lauantai 04 04 2009

Toimivuuden testaus irtiollessa on lähes mahdoton mutta irroitettuna kun ruiskuttelet kaasarin puhdistussprayta ilman virtausaukoista ja kun ei tule enää liemen mukana mustaa kuraa niin irtova lika joka aiheuttaa jumittamista on aika hyvin poissa. Tämän jälkeen kasaan ja testausta toimiiko paremmin. Ellei löydy muutosta parempaan niin vaihtoehtoina on että tuo säädin on rikki taikka vika on muuallla.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1088
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 11:47 Sunnuntai 05 04 2009

Putsattu on jo aikaisemmin koko hökötys ja etsitty niitä ilmavuotoja vaan eipä tuo siintä muuttunut hullua hurskaammaksi.. Tuossa virpojia vältellessäni käväsin hallilla ja nyppäsin lisäilman poijjes käytös ihan vaan tulppaamalla sen vaan sekin oli taasen tuhannen turhaa toimintaa ei se saappi siintä viisastunut... edelleen kylmällä koneella kierrokset palttiarallaa 600 alhaisimmillaan ja kunhan se moottori sopivaksi lämminnyt niin eipä se tunnu osaavan kiertää alle 1500..

Nyt olis hyvät ja vielä paremmat neuvot terve tulleita!
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 09:52 Keskiviikko 15 04 2009

Nappasin sitten vuorostaan siintä suuttimesta joka pentsiiniä kylmälle koneelle lisää ruikkii ni piuhan irti vaan eipä silläkään ole minkään olosta vaikutusta ....
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Mimmi » 14:53 Keskiviikko 15 04 2009

Kaasuläpän perussäätö on varmaankin oikein?
Kylmäkäyntisuuttimelle annetaan sähköä vain moottorin ollessa alle 30´C ja silloinkin muistaakseni noin 30s.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3837
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: onkelma

ViestiKirjoittaja Karvanaamari » 16:17 Keskiviikko 15 04 2009

Joo säädöt pitäs olla napissa ja tuossa saapissa vielä se piirre että jos sammuttaa vempeleen sen jälkeen kun lämpimäksi ajettu ja antaa tovin levähtää niin käynti normaalihkoa tosin tyhjäkäynnin säätö on melkeimpä mahdotonta koska kun sen laittaa abautten 700-800 niin kappas vempelettä sepä saattaa sitten taas seuraavalla ajolla olla 500.... ota nyt tuosta tolkkua :D

Niin ja tosiaan 3000 kiekkoijen kohilla veto takkuilee ja kun tuo maaginen 3000 ylitetty niin taas on vetoja.... 8O
Ja tuo kaikki tapahtuu kaasu pohjassa jos hieman ihan vaan hintsusti löysää pedaalia niin vedot on taas kotosalla...
Karvanaamari
Harrastaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08:44 Sunnuntai 15 03 2009

Seuraava

Paluu Saab