900i -88 ei ota kierroksia

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja WD-40 » 13:16 Tiistai 14 10 2008

Ongelma on että Saappi ei kiihdy. Kun alkaa kiihdyttää, niin n. 3000 rpm kohdalla kone alkaa panemaan hanttiin. Tuntuu kuin jotain olisi tukossa. Jos kiihdyttää varovasti vähitellen, niin auton saa kyllä kulkemaan, mutta kun runttaa kaasun lattiaan niin kone alkaa vastustaa. Mikä nyt neuvoksi? Olen vaihtanut tulpat, pyörijän ja jakajan kannen sekä ilmanputsarin.
WD-40
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:10 Tiistai 14 10 2008

ViestiKirjoittaja Mimmi » 16:43 Tiistai 14 10 2008

Kyseessä on varmaankin 8 venttiilinen, eli K-jetillä?
Otahan pakoputki irti laipasta ihan aluksi.
Seuraavaksi kurkkaisin jetin lautasta ja sen toimivuutta (ettei takertele).
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja WD-40 » 20:44 Tiistai 14 10 2008

Kyseessä on 16V moottori. Vapaalla ottaa kyllä kierroksia, mutta ajossa väkertää vastaan.
WD-40
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:10 Tiistai 14 10 2008

ViestiKirjoittaja Jante » 07:50 Keskiviikko 15 10 2008

16-venttiilinen ja -88...aika harvinaista. Teoriassa pakoputkistossa äänenvaimentimen sisuskalut voisivat olla tukossa, mutta varmaan ilmenisi jo räminää tai muuta äänimaailmaa. Voi olla, ettei saa riittävästi polttoainetta. Milloin polttoainesuodatin on vaihdettu? Jos on hiljattain vaihdettu, polttoainepumpun tuoton voisi mitata/mittauttaa.
*Nuori ja innokas autoholisti*
Jante
AutoGuru
 
Viestit: 3266
Liittynyt: 18:50 Tiistai 16 04 2002

ViestiKirjoittaja Mimmi » 17:48 Keskiviikko 15 10 2008

IMM on hyvä vaihtoehto.
M-88 i16 EI ole olemassakaan.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja SS » 21:15 Keskiviikko 15 10 2008

Teoriassa pakoputkistossa äänenvaimentimen sisuskalut voisivat olla tukossa, mutta varmaan ilmenisi jo räminää tai muuta äänimaailmaa
Tuo kannattaa tarkistaa, käsi pakoputken eteen ja tunnustelemaan tuntuuko puhallusta. Mulle kävi Golfin kanssa noin ja ainoa oire tosiaan oli, ettei ottanut kierroksia ja oli tehoton.
SS
AutoGuru
 
Viestit: 772
Liittynyt: 13:17 Tiistai 04 05 2004

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja 9000CD23T » 06:45 Perjantai 27 11 2009

Tutki virranjakajan keskipako säätimen toiminta ja alipaine ennakon säätäjä.
Tarkasta myös että ölyntäyttökorkki on hyvin kiinni ja tiiviste on ehjä.
Tarkasta myös lämmittimen säätimen toiminta ( alipainesäätäjä ) että kaikki letkut on kiinni ja säätimen pohja on hyvin kiinni kytkimen takana.
( jos letku/letkuja on irti niin auton käydessä kabiinissa pitäisi kuulua suhina )

Ja jarrutehostimen letku on kiinni ja kunnossa.
Milloin polttoainesuodatin on vaihdettu..?
Toimiiko bensapumppu...?
Saako bensatankki korvausilmaa...?
9000CD23T
Harrastaja
 
Viestit: 5
Liittynyt: 20:14 Keskiviikko 30 01 2008

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja Mimmi » 09:41 Perjantai 27 11 2009

16 venttiilisessä ruiskukoneessa on "tyhjä" virranjakaja, eli keskipakosäädintä ym. ei ole olemassakaan. Sytkä kun on EZK, joka käyttää kampiakselin asentoanturia.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja automies » 22:26 Torstai 31 12 2009

Ruisku on siis ilmeisesti Bosch-motronic. Alipainekin menee boxiin ja kaikki ohjataan boxin kautta. Bensan paineen tarkistuksella selviää ainakin pumpun ja bensanpaineen säätimen kunto. Ohje arvoa en muista, yli 3bar kuitenkin.
Kaiken voi korjata. ihminen ne on tehnytkin.
automies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 17:22 Keskiviikko 19 12 2007

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja Mimmi » 11:22 Perjantai 01 01 2010

Eipä ole, vaan LH-Jetronic.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja STbo » 06:38 Keskiviikko 02 01 2013

WD-40 kirjoitti:Ongelma on että Saappi ei kiihdy. Kun alkaa kiihdyttää, niin n. 3000 rpm kohdalla kone alkaa panemaan hanttiin. Tuntuu kuin jotain olisi tukossa. Jos kiihdyttää varovasti vähitellen, niin auton saa kyllä kulkemaan, mutta kun runttaa kaasun lattiaan niin kone alkaa vastustaa. Mikä nyt neuvoksi? Olen vaihtanut tulpat, pyörijän ja jakajan kannen sekä ilmanputsarin.


Kokemuksesta voin kertoa että tuumasta toimeen ja P-A pumppu pois tankista ja vaihtoon,oireet on 100% samat kuin mulla oli enne nyk.Tbo Tonnaria,pumppu vaihtoon ja meno on taas heti kuin ennen ongelmia.
Pumppu maksaa 60-75e ja Mnetistä SAAT SEN.Boschin järj.jos sulla on niin en ole varma onko niillä niitä mutta vika on siellä,ei tarvitse pakoputkia ruveta fikkarilla tiirailemaa...
STbo
Harrastaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 06:06 Keskiviikko 02 01 2013

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja STbo » 06:41 Keskiviikko 02 01 2013

automies kirjoitti:Ruisku on siis ilmeisesti Bosch-motronic. Alipainekin menee boxiin ja kaikki ohjataan boxin kautta. Bensan paineen tarkistuksella selviää ainakin pumpun ja bensanpaineen säätimen kunto. Ohje arvoa en muista, yli 3bar kuitenkin.

Ei SAABEJA KORJATA NIITÄ HUOLLETAAN..
STbo
Harrastaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 06:06 Keskiviikko 02 01 2013

Re:

ViestiKirjoittaja STbo » 06:47 Keskiviikko 02 01 2013

Mimmi kirjoitti:IMM on hyvä vaihtoehto.
M-88 i16 EI ole olemassakaan.


Kyllä mun pihassa seisoo tälläkin hetkellä yksi föönin kanssa ja yksi uudesta kaupungista v.-88 tupsahtanut iivawri,
että päivitäs sinäkin tietokantasi ja vähän muutenkin yleistietouttasi Suomi Saabeista...
STbo
Harrastaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 06:06 Keskiviikko 02 01 2013

Re: 900i -88 ei ota kierroksia

ViestiKirjoittaja Mimmi » 10:17 Keskiviikko 02 01 2013

Sinun kannattaisi ottaa selville mitä eroa on käyttöönottopäivällä (-vuodella) ja mallivuodella.
Lukemisenkin ymmärtäminenkin olisi asiaa: kyseessä on kuitenkin i16, eikä Turbo.
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Saab