Saab 9000CS 2,0t

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Saab 9000CS 2,0t

ViestiKirjoittaja 9000CS » 18:52 Sunnuntai 17 04 2016

Lauantaina kun lähdin lasten harrastuspaikasta niin auto ei sanonut enää mitään. Vaihdon polttoainepumpun, olin varma kun ei kuulunut mitään surinaa tankista. No, eipä ollut apua. Sulakkeelle 14 ei tule virtaa (sulake ehjä), kuten ei tule polttoainepumpun liittimellekään, tietystikään.

Reletaulusta otin releen D pois ja siellä tulee nastaan 30 virta.

Onko siis rele entinen vai onko mitä muita vaihtoehtoja? Yhtenä tuli mieleen käynnistyksenesto, mutta olen kyllä useaan otteeseen kaukosäätimestä napsutellut ovia auki ja kiinni.

Auto siis ei isommin oireillut ennen kuin jätti. Tyhjäkäynti on jonkunverran humpannut, mutta se taas johtunee likaisesta tyhjäkäyntisäätimestä.

Kiitos vastauksista!
9000CS
Harrastaja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 05:47 Tiistai 15 02 2005

Re: Saab 9000CS 2,0t

ViestiKirjoittaja Mimmi » 12:30 Maanantai 18 04 2016

Sulakkeelle 14 tulee sähkö mainitsemasi releen D navalta 87(B). Releen napa 30 on akkujännitteessä, kuten olet mitannutkin.
Saatko pumpun pyörimään syöttämällä jännitettä suoraan sulakkeelle 14?
Jos saat, niin kokeile suéuraavaksi syöttää jännitettä releen navalle 87(B) hyppylenkillä navalta 30.
Jos pumppu pyörii, tarkista releen toiminta vaihtamalla se toiseen SAMANLAISEEN (releessä pitää olla navat 87 ja 87(B)).
Jollei pumppu pyöri, niin vika kallistuu polttoaineen paineanturiin tai moottorinohjauspurkkiin (Trionic, kun oletan sinulla olevan Trionic ajan tonttu).
Saab on turvallinen. Todistetusti.
*Tyynyklubilainen*
Mimmi
AutoGuru
 
Viestit: 3838
Liittynyt: 17:13 Sunnuntai 15 09 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9000CS 2,0t

ViestiKirjoittaja 9000CS » 07:28 Tiistai 19 04 2016

Mimmi kirjoitti:Sulakkeelle 14 tulee sähkö mainitsemasi releen D navalta 87(B). Releen napa 30 on akkujännitteessä, kuten olet mitannutkin.
Saatko pumpun pyörimään syöttämällä jännitettä suoraan sulakkeelle 14?
Jos saat, niin kokeile suéuraavaksi syöttää jännitettä releen navalle 87(B) hyppylenkillä navalta 30.
Jos pumppu pyörii, tarkista releen toiminta vaihtamalla se toiseen SAMANLAISEEN (releessä pitää olla navat 87 ja 87(B)).
Jollei pumppu pyöri, niin vika kallistuu polttoaineen paineanturiin tai moottorinohjauspurkkiin (Trionic, kun oletan sinulla olevan Trionic ajan tonttu).


Jep, kiitos vastauksesta. Syypääksi kuitenkin osoittautui porsinut DI-kasetti. No, eipä uusi bensapumppu nyt pahasta ole. ;-)
9000CS
Harrastaja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 05:47 Tiistai 15 02 2005


Paluu Saab