Pakokaasuarvoista ja niiden syy-seuraus suhteista

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Pakokaasuarvoista ja niiden syy-seuraus suhteista

ViestiKirjoittaja Johnny Rageous » 10:09 Maanantai 16 02 2015

Eli potilas on ´96 1.8 laguna yksipisteruiskulla...

Oire on korkea CO ja HC arvo tyhjäkäynnillä joista HC menee arvoihin korkeilla kierroksilla. Häkä ei asetu millään.. Auto käy nätisi ja toimii muutenkin ihan normaalisti..

Lääkkeenä on annettu udet tulpat, jakajan kansi ja pyörijä sekä tulpanjohdot, mutta terveen paperit jää edelleen uupumaan..

Mikä muu voi vaikuttaa palamiseen huonontavasti? Tai seokseen.. Kun ei noissa ruiskuissa mitään seosruuveja enää kai ole? Miten ikivanha lambda tai suhteellisen tukkoinen ilmansuodatin vaikuttaa seokseen? Tahi karsta venttiileissä tjsp? Eli siis mitä lääkettä tälle nyt vielä pitäisi syöttää...

Auto on jo periaatteessa ajettu kuusakosken porteille odottamaan, mutta mietin että haenko sen vielä takaisin...
Kuva
Johnny Rageous
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 141
Liittynyt: 11:42 Keskiviikko 24 11 2004
Paikkakunta: Turku

Re: Pakokaasuarvoista ja niiden syy-seuraus suhteista

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 11:32 Maanantai 16 02 2015

Pullo Red Linen SI-1:tä tankkiin, uusi ilmansuodatin ja kovaa ajoa hetken aikaa, noin pienen budjetin ensiapuna. Tuolla on muutaman kerran saatu päästövammaisia autoja toipumaan.
'91 Ford Mustang GT - '77 Ford Capri S - '00 Ford Fiesta 16V - '96 Ford Fiesta 16V
Voorttimies
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 2440
Liittynyt: 19:03 Sunnuntai 27 07 2003


Paluu Renault