Pösö 106 vm 1994

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Pösö 106 vm 1994

ViestiKirjoittaja Jkk51 » 17:56 Maanantai 23 03 2009

Missä vika,kun mittarivaijerin vaihdolla,ei nopeusnäyttö tullut kuntoon.
Jkk51
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 17:48 Maanantai 23 03 2009

Re: Pösö 106 vm 1994

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:58 Maanantai 23 03 2009

Siis vain nopeusnäyttökö puuttuu, kilometrit siis pyörivät? Vika on nopeuspuolen, siis viisarin toiminnassa. Mittari taitaa mennä uusiksi.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"

Re: Pösö 106 vm 1994

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:33 Tiistai 24 03 2009

Testaa vielä pyöriikö mittarin varppi kun otat sen irti mittarista ja kaveri pyörittää toista etupyörää. Ellei pyöri niin varpin pyörittäjän ratas laatikon päässä on mahdollisesti kulunut hampailtaan sileäksi. Taikka sitten se kolo mihin vaijerin pää menee on kulunut pyöreäksi.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1086
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"


Paluu Peugeot