Peugeot 405/94 käsijarru

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Peugeot 405/94 käsijarru

ViestiKirjoittaja Extruder » 12:59 Maanantai 16 03 2009

Ongelma vasemman pyörän käsijarruun ei saa tehoa millään vuosisitten vaihdettu kaikki vaijerit ja jarrukengät. Silloin juuri ja juuri läpäisi katsastuksen nyt ei
eikä auta vaikka vaijeria kuinka kiristäis. Missä vika ???
Extruder
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12:52 Maanantai 16 03 2009

Re: Peugeot 405/94 käsijarru

ViestiKirjoittaja automies » 18:28 Perjantai 20 03 2009

Käsijarrun säätö tapahtuu seuraavasti. 1)Löysätään vaijeria. 1/2) Otetaan pyörä irti. 2/2) Mikäli et tiedä mitä tulee tehdä ota rumpu irti ja tutustu jarrun toimintaan. 3) Pultin reijästä näkyvästä säätö "rattaasta" pyörittämällä säädetään kengät lähelle. 4) Nykäise käsijarrusta pari kertaa ja tarpeen vaatiessa säädä lisää. (säätö on hyvä kun kengät ihan hiukan ottaa rumpuun kiinni.) 5) Säädä vaijeri sopivaksi.
Kaiken voi korjata. ihminen ne on tehnytkin.
automies
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 17:22 Keskiviikko 19 12 2007


Paluu Peugeot