206 1.9 diesel termostaatti ja ilmaus

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

206 1.9 diesel termostaatti ja ilmaus

ViestiKirjoittaja Juuseri » 15:39 Torstai 18 09 2008

pitäis tyttökaverin autoon vaihtaa termostaatti kun lämmöt ei nouse juurikaan yli 70'C. Eikös ne ole yleensä tuolla 90'C tuntumassa? onkos tuossa mitään erikoisempaa kuin aukaista ne kolme pulttia, vanha pois ja uutta tilalle? mites ilmaus? ihan normaalisti ensin täyttö ja korkki auki käyttää lämpimäksi ja lisätä nestettä? vai löytyykö näistä jostain joku ilmaus ruuvi?
Juuseri
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 93
Liittynyt: 13:13 Torstai 26 09 2002

ViestiKirjoittaja Typpi » 00:02 Perjantai 19 09 2008

Eikai tuota mitään ilmata tarvitse?
Itse ainakin mazdassa otin termostaattikotelon auki, vanha osa kääntämällä irti, uusi tilalle, kotelon kansi kiinni ja kone käyntiin.
Se ilma poistuu sieltä sen syylärin ylipainekorkin kautta sitten omia aikojaan, kun lämmetessä/jäähtyessä sinne järjestelmään tulee aina paine-eroja :)
Typpi
Harrastaja
 
Viestit: 6
Liittynyt: 10:35 Maanantai 15 09 2008

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:06 Perjantai 19 09 2008

Kyllä ranskalaiset ovat yleensä keljumpia ilmata. Yksi jippo saada ilmat pois mistä tahansa autosta on saada keula ylös, jolloin painovoima saa apua verrattuna vaakasuoraan asentoon.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9981
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

ViestiKirjoittaja SottaPytty » 18:05 Tiistai 23 09 2008

Itse kun vaihtelin 306 1,9d:hen termostaatin, niin vaihdon jälkeen käynnistin moottorin, annoin käydä joutokäyntiä ilman jäähdyttimen korkkia ja availin ilmausruuveja.
Ei se uudellakaan termarilla käynyt paljoa 70astetta kuumempana(mittarin mukaan), termarin ostin ihan merkkiliikkeestä.
Saab NG900 -97 2.0
Mondeo 2.0 -05
SottaPytty
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 148
Liittynyt: 18:35 Keskiviikko 28 07 2004


Paluu Peugeot