307 SW 1.6 vm.2004 , paksin alareuna

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

307 SW 1.6 vm.2004 , paksin alareuna

ViestiKirjoittaja 307SW » 22:57 Maanantai 05 12 2016

Eli onkos kukaan keksinyt mitään keinoa millä saisi tuon paksin alareunan ruostumisen kuriin eli että maali ei aina irtoilisi kun on vissiin aika yleinen vika tässä mallissa. tai onko joku saanut sitä rakoa siinä alareunassa isommaksi ? vinkkejä otetaan vastaan :)
307SW
Harrastaja
 
Viestit: 20
Liittynyt: 14:26 Sunnuntai 10 01 2016

Re: 307 SW 1.6 vm.2004 , paksin alareuna

ViestiKirjoittaja jip59 » 21:02 Tiistai 06 12 2016

Siis mikä on ongelma?
Sekö että takaluukun kansi ottaa luukun reunoihin kiinni ja jolloin maalit hiertyvät irti kannesta ja puhdas pelti alkaa ruostumaan? Jos näin niin siinä tapauksessa etsimään luukusta/kehyksestä säädettäviä rajoitinkumeja joilla saa luukun pysymään sille tarkoitetulla paikalla. Usein vaan säätöjen pielessä ollessa on tiivisteet jo painuneet sen verran kasaan että tiivistys ei enää toimi kun luukun säätää oikealle kohdalle.

Ellei metalli/metalli kontaktia ole vaan maali omasta halusta rapisee pois niin kyse taitaa olla huonosta (pohja)maalauksesta. Siispä ongelmakohtien hiekkapuhallus ja sen jälkeen kunnollisilla aineilla pohjatyöt ja maalaukset. Aineet ja työtaidot löytyy vähimmällä hyvästä automaalamosta.Vaikka meikä on aikoinaan (-70, -80 ja -90 luvuilla) aika lailla kolari ja maalaushommia teki niin nykyään sekä nykymaalien aikaan en enää edes yritä vaan suosiolla maalaamon vien.

Edit... Siihen aikaan kun noita tein autot olivat rautapeltiä. Nykyään löytyy alumiinisia ja muovisia korinosia jotka ovat erikseen vielä vaativimpia pohjatöiden ja niihin tarvittavien aineiden kanssa. Jos siis noita löytyy niin sitä suuremmin ammattilaisen puheille jos pysyvämpää apua maalaukseen haluaa.
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru
 
Viestit: 1084
Liittynyt: 19:23 Maanantai 27 08 2007
Paikkakunta: Tervajoki "Pohojammaalla"


Paluu Peugeot

cron