Expertin kytkin

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Expertin kytkin

ViestiKirjoittaja austin » 16:16 Tiistai 18 02 2014

Terve
Ongelmia -98 mallin Expertin kytkimessä ilmeisesti kytkinvaijerin automaattisäätö lipsuu, kun poljin narahtaa ja jää pohjaan, kädellä kun nostaa ylös niin toimii taas hetken, kysymys kuuluu onko uudessa vaijerissa se automaatti osa mukana? tai voiko sen automaattisäätösen tilalle vaihtaa sen manuaalisesti säädettävän? ja onkohan kuin hankala operaatio ilman nosturia?
austin
Harrastaja
 
Viestit: 10
Liittynyt: 20:21 Maanantai 07 05 2012

Re: Expertin kytkin

ViestiKirjoittaja cedricfan » 08:09 Keskiviikko 19 02 2014

Jos vaijeri on automaattisäädöllinen, niin uudessakin on jonkinlainen säätöpötkylä mukana. Ja yksi varoitus: automaattimallisena se pötkylä on sidottu pannalla kiinni alkuasentoon, ja pannat saa poista avasta kun vaijeri on asennettu molemmista päistään! Jonkin verran automaattisäädöllisiä vaijereita korvataan manuaalisäädöllisillä, joissa on sitten vaijerissa vastaavasti pötkylän tilalla säätökierre. Eli voi vaihtaa. Nosturiasiaan en ota varmaa kantaa, mutta tuskinpa tarvitaan, yleensä ainakaan ei PSAn tuon kaltaisessa tekniikassa ole moista kaivattu.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9990
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Peugeot