MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja autoilija766 » 10:02 Lauantai 24 09 2011

Joo-oh,,olipa harmittava asia tämä kun vaihdatin pyörän laakerin autooni uuden siis ja sitten asentaja kiristi vetoakselin ruuvin normaalisti paikoilleen niin eipä se sitten kiristänytkään tarpeeksi vaan jäi väljyyttä koko asetelmaan,eli asentaja sanoi että vetoakselin uloimman pään vara ei riitä kiristykseen eli on kaiketi liian lyhyt vara siinä.ELi ostin sitten ihan väärän tuotteen motonetilta eikä tullut edes mieleenkään että olisi voinut olla jotenkin passaamaton tuote kun muuten ihan oikealla tapaa meni tukilaakerit yms paikoilleen mutta sitten jäi tuollainen klappi koko etu osaan,,,,
Ja harmikseni vielä se että palautus aika oli mennyt umpeen niin en voinut enää palauttaa edes koko tuotetta eikä tallella ole mitään laatikoita eikä sitä kuittiakaan kaiketi...Eli kiva huomata että motonetti myy ihan vääriä osia... :twisted:
Miten ton voi korjata vai joutuuko taasen tilaamaan uuden akselin ja tällä kertaa mitata pituus että onko oikea vai ei? ja mistä saan sen OIKEAN MITTAISEN TUOTTEEN! ja varmasti on sama tuolle vasemmallekkin puolelle eli motonetin akseli ei ole passeli sillekkään puolelle.... :roll:

Mutta onko normaalia että alle 170tkm ajetussa autossa kummankin puolen vetarit ovat jo lopussa?? :roll: :roll:
Bensan hinta alas ja ei veroille!
autoilija766
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 19:27 Maanantai 17 01 2011
Paikkakunta: kajaani

Re: MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja BA » 10:22 Lauantai 24 09 2011

Siis se ulkopään poori on liian pitkä, ja kierre loppuu ennen kun mutteri on navassa ja akseli liikkuu pituussuunnassaan?
Tulihan mutterin alle laitettua tarvittavat alusleyt?

Ja akseli muuten on täysin samanlainen kuin vanha? Ja se vaihdettu pyöränlaakeri oli oikeanlainen eikä liian ohut?
Tallissa parhaillaan yhdeksän Datsunia, Suzuki, Honda ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 845
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja autoilija766 » 10:40 Lauantai 24 09 2011

Pyöränlaakeri oli ihan oikea kun ad varaosa hyllystä sen haki korjaamo mies ja vertasi vielä sitä entiseen,eli se ei voi olla väärä mitenkään.
JA aluslevy ei tuntunut auttavan mitään vaan edelleenkin jäi sitä väljyyttä jälelle..Ja sanoi vaan että tuo vetoakselin uloin osa on sitten väärä.. :roll:
Millaiset ne levyt pitäisi sitten olla? kun näyttää siltä ettei se kokeilemamme levy auttanna asiaan ollenkaan mitään,eli pitääkö siihen useampi kuin yksi levy laittaa sitten kun korjaaja ei kokeillu kuin yhdellä prikalla sitä juttua...

Ja harmikseni kerkesin hävittää sen vanhan akselin jota nyt harmitellu vietävästi että olisi pitännä tallessa pitää,mutta mistä sitä kaikkea osaa hoksata että tälläisen ongelman kanssa joutuu taistelemaan vielä kun monesti luullu että osat mitä myydään on sitä mitä luvataan siis... :roll:
Bensan hinta alas ja ei veroille!
autoilija766
Harrastaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 19:27 Maanantai 17 01 2011
Paikkakunta: kajaani

Re: MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja BA » 12:54 Lauantai 24 09 2011

Erikoiselta tuntuu kun yksi ainoa vaihtoehtokin tuohon malliin pitäisi olla.
Aluslevyjä ei yhtä enempää mutterin alle kuulukaan.

Uutta osaa tulisi aina verrata vanhaan ennen asennusta, eikä asennusta pitäisi tehdä jos ne poikkeaa toisistaan.
Jos osa on postimyynnistä tilattu, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan sinne.
Tallissa parhaillaan yhdeksän Datsunia, Suzuki, Honda ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 845
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja j205gti » 16:14 Lauantai 21 01 2012

On kokemusta muutamasta ranskis autosta: ei ikinä enään käyttöautoksi, tuo 205gti on harraste autona ja hyvin se on toiminut kun vain kesäajossa, tosin siinäkin paaaljon..epäkohtia mitä ns gti autossa ei saisi olla..,pösön liukuhihnalla kasaajat laittavat osat mitkä "perse taskusta" löytävät, varmaan työntäisivät vaikka mossen koneen jos sellainen hollilla..., ei tosiaan voi muuten ymmärtää tuota että saman vuosimallin autossa tuntuu olevan kaikissa yksilöissä eri osat....se on tullut tutuksi psa värmeiden kanssa... :D
j205gti
Harrastaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15:36 Lauantai 21 01 2012

Re: MOTONET möi väärän vetoakselin 309 1.6 vm90

ViestiKirjoittaja TURBOapc » 20:37 Tiistai 01 01 2013

Ei pitäs korjata jos ei osaa..

Auton ja osienmyyjän vikahan se on jos pieleen menee
TURBOapc
Harrastaja
 
Viestit: 15
Liittynyt: 11:12 Sunnuntai 27 04 2003
Paikkakunta: Oulu


Paluu Peugeot

cron