605 vm.94 Puhallinmoottori ongelma

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

605 vm.94 Puhallinmoottori ongelma

ViestiKirjoittaja acura- » 17:39 Perjantai 20 08 2010

Ennenkun menin huoltoasemalle puhallin toimi moitteettomasti, mutta tankkauksen jälkeen ei enään hönkäissytkään...

Löytyykö näistä esivastuksia, releitä, sulakkeita, mitkä saattaisivat olla vian syy?
Esivastuksesta sen tiedän ainakin toyotissa, että täysillä toimii vaikka muut kärähtäisivät.
Vai onko näissä tyyppivika esim. hiilet moottorista tai muuta vastaavaa?

Kiitoksia hyvistä vastauksista etukäteen
Toyota corolla G6 vm.2000
acura-
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 112
Liittynyt: 16:13 Keskiviikko 30 09 2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: 605 vm.94 Puhallinmoottori ongelma

ViestiKirjoittaja cedricfan » 12:21 Keskiviikko 08 09 2010

On tietoa, koska XM-Citikassa on sama systeemi ja japsejakin ollut...

Eli tuo XM/605 on aivan erilainen ratkaisu kuin japsit. Nopeutta säädellään moottorin vieressä olevalla transistoroidulla systeemillä.
Ota hanskalokeron alasuojus irti, se moottori on siellä alla "lokeron pohjalla". Eli pää jalkatilaan, katse ylös ja etsi kolme ristipää ruuvia. Johtonipun pikaliitin tulee rintapellin puolelle moottoria, mutta sen voi irrottaa viimeiseksi.
Kun saat moottorin käteen ja pöydälle niin kurkkaa trankkua. Onko mustunut, haiseeko käry? Kurkkaa johdot trankkuyksikön, pistokkeen ja moottorin välillä, onko vielä OK vai palanut kuten omassa?
Enivei suosittelen ostamaan kokonaan uuden paketin 13-1754 eli 85,80e. Se kun sisältää kaiken eli ruuvaa kiinni kaikki uutta niillä kolmella ruuvilla. Hiilet ja kollektori kestää näissä 200-300tkm ja trankkusydeemi hieman vähemmän. Jollet sitten etsi jostain irtotrankkua ja kolvaa sitä pakettiin...
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 10035
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002


Paluu Peugeot