Peugeot 306 1.4 kaasari

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Peugeot 306 1.4 kaasari

ViestiKirjoittaja la voiture » 19:50 Perjantai 09 10 2009

Autosta palanu kansipahvi. Öljyä sekottunu veden joukkoon. Nyt syylariin vuotanut öljy on päässyt tukkimaan jäähdytin järjestelmän. Riittääkö pelkän veden läpi kierrättäminen vai pitääkö jäähdytin järjestelmästä lähteä uusimaan osia?
la voiture
Harrastaja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 10:22 Perjantai 04 09 2009

Re: Peugeot 306 1.4 kaasari

ViestiKirjoittaja BA » 20:35 Perjantai 09 10 2009

Pelkkä vesi ei varmaan poista isoa öljykalvoa, mutta pesuaineet auttaa. Vaikka lusikallinen konetiskiainetta syyläriin, ja vettä täyteen, antaa kiertaa 5min koneen käydessä tyhjäkäyntiä ja laskee ulos. Sen jälkeen pelkällä vedellä (mielellään kuumalla) huuhtelu, jos vielä ön öljyä, niin uudestaan, tai hakemaan oikein jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen mömmöt.

Termostaatti kannattaa kuitenkin jokatapauksessa ottaa irti ja ainakin putsata, mutta miksei samantien vaihtaa.
Tallissa parhaillaan yhdeksän Datsunia, Suzuki, Honda ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 845
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006

Re: Peugeot 306 1.4 kaasari

ViestiKirjoittaja cedricfan » 07:53 Maanantai 12 10 2009

Ei missään nimessä mitään konetiskiainetta! On tullut ihan liian monta tapausta joissa jäähdytysjärjestelmään on jäänyt jotain muuta kuin pitäisi, joka on tuhonnut esimerkiksi muoviosia. Auton osia kun ei ole testattu konepesun kestäviksi kuten kattiloita... Eli oikeaa jäähdyttimen puhdistusainetta, tulee puhtaaksi niilläkin kun tehdään ohjeen mukaan.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 9981
Liittynyt: 08:10 Torstai 04 04 2002

Re: Peugeot 306 1.4 kaasari

ViestiKirjoittaja BA » 19:51 Maanantai 12 10 2009

cedricfan kirjoitti:Eli oikeaa jäähdyttimen puhdistusainetta, tulee puhtaaksi niilläkin kun tehdään ohjeen mukaan.


Ei muuten lähde millään motonetin hyllyssä olevalla aineella kunnon 50/50 öljy-jäähdytinnesteseos vielä ainakaan kahdella huuhtelulla. :wink:
Lämppärin kennoonhan se lieju yleensä jää. Kuumaa vettä lämppärin paluuletkuun, ja tuloletku suoraan ulos, niin puolen tunnin kuumavesihuuhtelun jälkeen alkaa olla kirkasta.
Tallissa parhaillaan yhdeksän Datsunia, Suzuki, Honda ja Citroen
BA
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 845
Liittynyt: 14:42 Lauantai 23 09 2006


Paluu Peugeot