Öljysuodattimista

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

Öljysuodattimista

ViestiKirjoittaja HaavEri » 19:00 Lauantai 19 09 2009

Eli vastaako 405:seen myytävä "15-2031"-suodatin alkuperäistä, vai onko sellainen joka päästää öljyt valumaan pois??
HaavEri
Harrastaja

Re: Öljysuodattimista

ViestiKirjoittaja otra81 » 09:03 Sunnuntai 20 09 2009

Minun kokemuksen mukaan ranskalaisiin autoihin melko usein noi öljyn suodattimet ovat alkuperäisiä Purflux suodattimia.(vaikkei mainíntaa)
Ainakin mitä olen ostanut isä ukolleni niin hyllystä on voinut valita joko ton Purfluxsin tai jonkin tarvike suodattimen välillä.
riippuu ilmeisesti paljolti siitä miltä tavaran toimittajalta eränsaaneet.
melkein kaiken voi korjata ,mutta kannattaako?!?
otra81
AutoGuru

ViestiKirjoittaja HaavEri » 09:19 Sunnuntai 20 09 2009

Eli tuo on purflux-suodatin? Mistä sen erottaa vrt. "normi" suodatin?
HaavEri
Harrastaja

ViestiKirjoittaja otra81 » 11:26 Sunnuntai 20 09 2009

ei sitä ainakaan pysty erottaa tuolta luettelosta.
paikan päällä jos pääsee käymään niin voi valita hyllystä itse sopivimman vaihto ehdon.
Olen joskus katsonut että johonkin autoon oli 4 erimerkkistä suodatin vaihtoehtoa kaikki oli samalla tuotekoodilla ja saman hintaisia.
Eli sai valita minkä merkin itse halusi.
melkein kaiken voi korjata ,mutta kannattaako?!?
otra81
AutoGuru

ViestiKirjoittaja jip59 » 18:59 Sunnuntai 20 09 2009

HaavEri kirjoitti:Eli vastaako 405:seen myytävä "15-2031"-suodatin alkuperäistä, vai onko sellainen joka päästää öljyt valumaan pois??

Jos haluaa että suodatin vastaa täysin alkuperäistä niin varminta on ostaa sellainen ellei luota tarvikepaketissa olevien toimintaan. Toisaalta tuohonkin malliin taidetaan merkkiliikeestä myydä vain murto-osa suodattimista. Eipä lehdissä ja netissä kyllä ole juttuja että taas on pösön kone hajonnut tarvikesuodattien takia. Taitavat kuitenkin olla ihan hyviä :D .
Ei savua ilman kokeilua...
jip59
AutoGuru

ViestiKirjoittaja cedricfan » 09:52 Torstai 24 09 2009

Motonetissa on myös aito Purflux-versio 15-0153 numerolla 6,90€ hintaan.
Kotipihassa on kaksi autoa joissa paikalla 15-2031 ja kummassakaan ei ole ongelmia, toisessa on öljynpainemittarikin ja pomppaa nelosen kun kone käynnistyy.
* Admin *

Optima, P924, MB230CE, GR650, GS850, VX800
cedricfan
Motonet Henkilökunta

Paluu Peugeot