1.6i kat Kadetin peruutusvalon katkaisijan vaihto

Auton huoltoon ja osien asennukseen liittyviä kysymyksiä, vihjeitä ja ohjeita.
Alueen säännöt
Tässä yksinkertaiset ohjeet foorumin käyttöön, näitä noudattamalla on auttaminenkin on helpompaa:

Ongelmatilanteessa kerro viestissäsi nämä tiedot:
1) Auton tunnistus: merkki, malli ja vuosimalli , onko diesel tai bensa, manuaali- vai automaattivaihteinen.
2) Ajetut kilometrit sekä huoltohistoria. Sekin tieto hyödyttää, kuinka kauan uudella hankinnalla on ajettu oston jälkeen.
3) Koska vika alkoi ja mahdollisimman laajasti millainen se on, koska se esiintyy ja mihin muuhun se liittyy.
4) Onko autolle tehty jotain korjausta, huoltoa tms hiljattain vian alkamista ennen.
5) Onko vikaa selvitetty esimerkiksi vikakoodien lukemisella tai niiden nollaamisella?
6) Auton moottoriin liittyvissä ongelmissa onko päästöt mitattu?

Itse viestin kirjoittamisessa on hyvä huomioida:
1) Jaa viestisi eri asiat ja osat eri kappaleisiin ja omille riveilleen.
2) Seuraa viestiketjuasi aktiivisesti, lisäkysymyksiä ja vastauksia saattaa tulla jo saman tien.
3) Jos autosi tuli kuntoon, kerro se! Tämä tieto auttaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sama ongelma. Täydellisessä ketjussa selvitetään lopuksi jopa remontin hinta sekä selkeät ohjeet miten toimia.
4) Huomaa myös ”Hyvät neuvot”-osio, jonne on koottu ne kaikkein yleisimmät autohuollon vinkit ja ohjeet.

1.6i kat Kadetin peruutusvalon katkaisijan vaihto

ViestiKirjoittaja jylpytys » 13:21 Maanantai 03 06 2002

Joo olisiko jollain tietoa miten sen helpoiten vaihtaa, mitä irroitetaan jne.
missä se tarkalleen on toki kepin luona, mut....
Onko vaikea homma/työläs?
Vinkkiä kaivaten,
jylpytys
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:14 Maanantai 03 06 2002
Paikkakunta: Manse

pakkivalokatkaisijan vaihto

ViestiKirjoittaja T.A. » 15:37 Maanantai 03 06 2002

Ei ole paha homma, katkaisija on laatikon päällä, siirtäjävivuston kannen etupuolella, jos katotaan suoraan edestä kun konepelti on auki. Muistaakseni kytkinhaarukan käyttövipu on vähän tiellä. Vähän enemmän työtilaa saa jos ottaa sähköflektin kopan pois tieltä, ei tosin välttämätöntä, muistaakseni. Johdot irti vanhasta katkaisijasta, vanha pois ja uusi tilalle. Helppo homma.
T.A.
Motonet Henkilökunta
 
Viestit: 236
Liittynyt: 21:24 Keskiviikko 10 04 2002
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja jyrki » 19:41 Maanantai 03 06 2002

En tiedä miten sun opelissa on, mutta mulla 1.3 LS caravanissa oli ihan helppo juttu. :lol:
Laatikossa kiinni johon tuli kaksi johtoa. Piti olla "pitkä"hylsy, kun ei mahtunut kiintoavaimella vääntämään. :oops:
Pitkähylsy myös siksi, että siihen kun tulee ne piuhat niin niiden liittimet ei mahtunut normaalin hylsyn sisään.
Ei muuta kuin konepelti auki ja töihin. :D
Jykä
jyrki
Ahkera harrastaja
 
Viestit: 95
Liittynyt: 20:31 Sunnuntai 19 05 2002
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja jylpytys » 11:25 Maanantai 10 06 2002

Kiitti teille jyrki ja T.A!
Sehän oli ihan helppo, kunhan sen tosiaan eka löysi. näkökentän ulottomattomissa.
Siihen kävi tulppa-avainen irto "hattu" sillä se aukesi helposti.
Aikaa meni noin pari minuuttia.
Nyt valokin sitten toimii.
jylpytys
Harrastaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 13:14 Maanantai 03 06 2002
Paikkakunta: Manse


Paluu Opel